Wyloty ulic poprzecznych

Wyloty ulic poprzecznych z ruchem kołowym na arterię główną umieszczać nie gęściej niż w odległościach 350—500 metrów. Są to bowiem odległości, na których pojazdy motorowe mogą rozwijać racjonalne szybkości bez konieczności ciągłego zwalniania biegu, zatrzymywania się i ponownego przyśpieszania. Przekroje podłużne i poprzeczne należy kształtowac — z uwzględnieniem warunków gospodarczych — w sposób odpowiadający faktycznym obecnym i przewidywanym potrzebom ruchu tak przerywanego (lokalnego), jak i szybkiego, płynnego (tranzytowego). Należy przy tym studiować szczegółowo plan arterii w stosunku do warunków topograficznych w celu możliwego uniknięcia w przekrojach podłużnych i poprzecznych zbędnych nasypów, wykopów, wiaduktów itp., sztucznych i kosztownych konstrukcji, wywołujących w następstwie bardzo znaczne trudności w zabudowie terenów przylegających do danej arterii i przeważnie nader ujemnych w znaczeniu kompozycji krajobrazowej.  Nie wytwarzać wzdłuż arterii terenów budowlanych, mieszkaniowych lub warsztatów pracy, które by powodowały rozwój ruchu lokalnego i zakłócały ciągłość i płynność ruchu w arterii. Ewentualny istniejący ruch lokalny wprowadzać do arterii z pomocą ulic zbiorczych w możliwie rzadko rozłożonych punktach węzłowych. Pamiętać, że istnieją następujące rodzaje ruchu: pieszy, rowerowy, kołowy konny, samochody osobowe i ciężarowe, autobusy, tramwaje oraz obsługa gmachów i instytucji przylegających do arterii, a wywołujących zatrzymywanie się pojazdów, ich postój, wyładunek, zawracanie itp. Przewidzieć liczne miejsca postojowe dla samochodów, celowo rozplanowane w związku z intensywnością i z rodzajem zabudowy. Ujemny przykład miast amerykańskich z brakiem miejsca do parkowania przy wysokim poziomie i wciąż jeszcze postępującej motoryzacji kraju, winien tu wskazać właściwą drogę. Przekrój podłużny winien być opracowany ściśle na podstawie rzeźby terenu, przy uwzględnieniu zasadniczych kierunków sieci oraz dopuszczalnych norm spadków i wzniesień. W naszych warunkach klimatycznych i gospodarczych normy te nie powinny przekraczać 7% i winny być utrzymane w granicach 2—5%. [patrz też: mrówka sanok, wizualizacja elewacji domu, posadzka poliuretanowa cena ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: mrówka sanok posadzka poliuretanowa cena wizualizacja elewacji domu

Najczęściej czytane:
Opłacalność ekonomiczna

Jako orientacyjną granicę opłacalnosci ekonomicznej należy przyjąć ten stosunek w granicach 3:2, to znaczy, że zdjęcie nawet trzymetrowego nadkładu może być rentowne przy uzyskaniu 2 m grubej warstwy użytecznej. Posiadając ścisłe dane, dotyczące zapotrzebowania budowy na materiał skalny oraz grubość warstwy skały użytecznej można określić powierzchnię skrywy oraz obliczyć roboty ziemne. Jeżeli zostanie stwierdzone, że […]

rodzaj i sklad mieszanki betonowej

Wpływają one w sposób istotny na ilość odwirowywanej wody, a więc ostatecznie również na szczelność betonu. W procesie formowania przez wirowanie znajdują zastosowanie wirówki rolkowe, pasowe lub pracujące przy osiowym zamocowaniu form. Beton elementów formowanych przez wirowanie charakteryzuje się zazwyczaj wytrzymałością na ściskanie w granicach 400 do 1000 kG/cm2 przy wytrzymałości na rozciąganie sięgającej nawet […]

DevURL
Partnerzy serwisu: