Wyloty ulic poprzecznych

Wyloty ulic poprzecznych z ruchem kołowym na arterię główną umieszczać nie gęściej niż w odległościach 350—500 metrów. Są to bowiem odległości, na których pojazdy motorowe mogą rozwijać racjonalne szybkości bez konieczności ciągłego zwalniania biegu, zatrzymywania się i ponownego przyśpieszania. Przekroje podłużne i poprzeczne należy kształtowac — z uwzględnieniem warunków gospodarczych — w sposób odpowiadający faktycznym obecnym i przewidywanym potrzebom ruchu tak przerywanego (lokalnego), jak i szybkiego, płynnego (tranzytowego). Należy przy tym studiować szczegółowo plan arterii w stosunku do warunków topograficznych w celu możliwego uniknięcia w przekrojach podłużnych i poprzecznych zbędnych nasypów, wykopów, wiaduktów itp., sztucznych i kosztownych konstrukcji, wywołujących w następstwie bardzo znaczne trudności w zabudowie terenów przylegających do danej arterii i przeważnie nader ujemnych w znaczeniu kompozycji krajobrazowej.  Nie wytwarzać wzdłuż arterii terenów budowlanych, mieszkaniowych lub warsztatów pracy, które by powodowały rozwój ruchu lokalnego i zakłócały ciągłość i płynność ruchu w arterii. Ewentualny istniejący ruch lokalny wprowadzać do arterii z pomocą ulic zbiorczych w możliwie rzadko rozłożonych punktach węzłowych. Pamiętać, że istnieją następujące rodzaje ruchu: pieszy, rowerowy, kołowy konny, samochody osobowe i ciężarowe, autobusy, tramwaje oraz obsługa gmachów i instytucji przylegających do arterii, a wywołujących zatrzymywanie się pojazdów, ich postój, wyładunek, zawracanie itp. Przewidzieć liczne miejsca postojowe dla samochodów, celowo rozplanowane w związku z intensywnością i z rodzajem zabudowy. Ujemny przykład miast amerykańskich z brakiem miejsca do parkowania przy wysokim poziomie i wciąż jeszcze postępującej motoryzacji kraju, winien tu wskazać właściwą drogę. Przekrój podłużny winien być opracowany ściśle na podstawie rzeźby terenu, przy uwzględnieniu zasadniczych kierunków sieci oraz dopuszczalnych norm spadków i wzniesień. W naszych warunkach klimatycznych i gospodarczych normy te nie powinny przekraczać 7% i winny być utrzymane w granicach 2—5%. [patrz też: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Wyrazenia wyznaczaja amplitude i faze drgan wymuszonych

Przyjmując, że mimośrody wzbudzonych drgań są umieszczone na wale, wówczas składowa pionowa siły odśrodkowej F ma w czasie jednostajnego obrotu wału jest siłą wymuszającą drgania masy m. Tę siłę wymuszającą można zapisać w postaci F = Fmaxcoswot. Wyrażenia wyznaczają amplitudę i fazę drgań wymuszonych. Z równań tych wynika, że amplituda Al i faza 61 drgań […]

Cisnienie na mieszanke betonowa

W zależności od konkretnych rozwiązań w trakcie procesu zagęszczania nie występuje obniżenie wskaźnika lub odprowadzona zostaje pewna ilość wody zarobowej. – zagęszczanie przez ciągłe warstwowe prasowanie zasypywanej mieszanki betonowej do pionowo ustawionej- formy, przy czym bezpośrednie ciśnienie w kierunku poziomym wywierane jest układem rolek umieszczonych na obracającej się i przesuwającej się w pionie głowicy lub […]

DevURL
Partnerzy serwisu: