Wyloty ulic poprzecznych

Wyloty ulic poprzecznych z ruchem kołowym na arterię główną umieszczać nie gęściej niż w odległościach 350—500 metrów. Są to bowiem odległości, na których pojazdy motorowe mogą rozwijać racjonalne szybkości bez konieczności ciągłego zwalniania biegu, zatrzymywania się i ponownego przyśpieszania. Przekroje podłużne i poprzeczne należy kształtowac — z uwzględnieniem warunków gospodarczych — w sposób odpowiadający faktycznym obecnym i przewidywanym potrzebom ruchu tak przerywanego (lokalnego), jak i szybkiego, płynnego (tranzytowego). Należy przy tym studiować szczegółowo plan arterii w stosunku do warunków topograficznych w celu możliwego uniknięcia w przekrojach podłużnych i poprzecznych zbędnych nasypów, wykopów, wiaduktów itp., sztucznych i kosztownych konstrukcji, wywołujących w następstwie bardzo znaczne trudności w zabudowie terenów przylegających do danej arterii i przeważnie nader ujemnych w znaczeniu kompozycji krajobrazowej.  Nie wytwarzać wzdłuż arterii terenów budowlanych, mieszkaniowych lub warsztatów pracy, które by powodowały rozwój ruchu lokalnego i zakłócały ciągłość i płynność ruchu w arterii. Ewentualny istniejący ruch lokalny wprowadzać do arterii z pomocą ulic zbiorczych w możliwie rzadko rozłożonych punktach węzłowych. Pamiętać, że istnieją następujące rodzaje ruchu: pieszy, rowerowy, kołowy konny, samochody osobowe i ciężarowe, autobusy, tramwaje oraz obsługa gmachów i instytucji przylegających do arterii, a wywołujących zatrzymywanie się pojazdów, ich postój, wyładunek, zawracanie itp. Przewidzieć liczne miejsca postojowe dla samochodów, celowo rozplanowane w związku z intensywnością i z rodzajem zabudowy. Ujemny przykład miast amerykańskich z brakiem miejsca do parkowania przy wysokim poziomie i wciąż jeszcze postępującej motoryzacji kraju, winien tu wskazać właściwą drogę. Przekrój podłużny winien być opracowany ściśle na podstawie rzeźby terenu, przy uwzględnieniu zasadniczych kierunków sieci oraz dopuszczalnych norm spadków i wzniesień. W naszych warunkach klimatycznych i gospodarczych normy te nie powinny przekraczać 7% i winny być utrzymane w granicach 2—5%. [patrz też: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Najczęściej czytane:
Uwaga na pamiątki z wakacji.

Afryka, czy Bliski Wschód od dawna fascynują swoją odmiennością kulturową, tradycjami, normami społecznymi oraz sztuką osadzoną w lokalnych tradycjach i uwarunkowaniach przyrodniczych. Cechą sztuki jest, że wykorzystuje ona materiały dostępne na danej szerokości geograficznej i odzwierciedla warunki życia oraz wartości mieszkańców. W krajach afrykańskich silne są zwyczaje plemienne, które są oczywiście widoczne w sztuce. Afryka […]

Nowoczesna architektura : Konkurs “Bitwa o budynki” EPA

Muzeum Sztuki i Projektowania / Brad Cloepfil z Allied Works Architecture. pov_steve Program Energy Star Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) uruchomił konkurs na budowę budynków w 2012 r .: bitwa o budynki. W tym roku 3200 budynków w całym kraju będzie konkurować w celu poprawy efektywności energetycznej, obniżenia kosztów użytkowania i ochrony zdrowia i środowiska. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: