Podział arterii

Arterie specjalne — do dworców kolejowych, stacji towarowych, portów, przystani rzecznych i lotnisk, wielkich zakładów przemysłowych, handlowych itp., terenów sportowych, cmentarzy, do poszczególnych instytucji i gmachów komunalnych, państwowych i publicznych różnego rodzaju. Drogi strategiczne — budowane wyłącznie dla celów wojskowych, dla przemarszów wojsk i dla obsługi poszczególnych urządzeń wojskowych — zwykle na peryferiach miasta i w jego okolicach. Arterie reprezentacyjne o wybitnym charakterze architektonicznym, związane z gmachami lub terenami o szczególnym znaczeniu pamiątkowym i państwowym — odznaczają się szerokością, pieknym układem w planie miasta i bogatym wyposażeniem, Za przykład mogą tu służyć paryskie Pola Elizejskie, londyńska The Mall, w Warszawie — Krakowskie Przedmieście, a w N. Yorku — Piąta Avenue. ogólny układ sieci ulicznej, stosując sie do podstawowych koncepcji planu pasmowego lub promieniowego, a unikając komplikacji, wynikających z planów koncentrycznych. Poszczególne te rodzaje arterii z wyjątkiem może w pewnym stopniu arterii tranzytowych, odgrywają różne role i mają odmienne znaczenia w zależności od wielkości i typu miasta. Ogólne pojecie o potrzebach i możliwościach rozwoju sieci ulicznej oraz zasadniczy program budowy, wysnuwamy z pierwszych dwóch dziedzin studiów miasta, tj. z danych o jego warunkach przyrodzonych, gospodarczych i dotychczasowym stanie technicznym. Pierwsze dają ogólny obraz dróg, istniejących w terenach miasta i jego okolicach, wyjaśniają również możliwości dalszej budowy i ulepszeń. Drugie — dając obraz rozwoju miasta, jego ludności, przemysłu i handlu itp., stwarzają program potrzeb ruchu ulicznego w teraźniejszości i przyszłości. [podobne: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
rodzaj i sklad mieszanki betonowej

Wpływają one w sposób istotny na ilość odwirowywanej wody, a więc ostatecznie również na szczelność betonu. W procesie formowania przez wirowanie znajdują zastosowanie wirówki rolkowe, pasowe lub pracujące przy osiowym zamocowaniu form. Beton elementów formowanych przez wirowanie charakteryzuje się zazwyczaj wytrzymałością na ściskanie w granicach 400 do 1000 kG/cm2 przy wytrzymałości na rozciąganie sięgającej nawet […]

Wiele katastrof, zwlaszcza mostów duzych rozpietosci, spowodowala utrata statecznosci

Wiele katastrof, zwłaszcza mostów dużych rozpiętości, spowodowała utrata stateczności (wyboczenie) elementów konstrukcji i nadal należy to do największych zagrożeń wytrzymałościowych. Szczególnie są narażone na wyboczenie konstrukcje smukłe i cienkościenne, w których stateczność decyduje o nośności. Dlatego zainteresowanie problemem bezpieczeństwa konstrukcji ze względu na utratę stateczności wystąpiło ze szczególną ostrością po II wojnie światowej. Jest ono […]

DevURL
Partnerzy serwisu: