Podział arterii

Arterie specjalne — do dworców kolejowych, stacji towarowych, portów, przystani rzecznych i lotnisk, wielkich zakładów przemysłowych, handlowych itp., terenów sportowych, cmentarzy, do poszczególnych instytucji i gmachów komunalnych, państwowych i publicznych różnego rodzaju. Drogi strategiczne — budowane wyłącznie dla celów wojskowych, dla przemarszów wojsk i dla obsługi poszczególnych urządzeń wojskowych — zwykle na peryferiach miasta i w jego okolicach. Arterie reprezentacyjne o wybitnym charakterze architektonicznym, związane z gmachami lub terenami o szczególnym znaczeniu pamiątkowym i państwowym — odznaczają się szerokością, pieknym układem w planie miasta i bogatym wyposażeniem, Za przykład mogą tu służyć paryskie Pola Elizejskie, londyńska The Mall, w Warszawie — Krakowskie Przedmieście, a w N. Yorku — Piąta Avenue. ogólny układ sieci ulicznej, stosując sie do podstawowych koncepcji planu pasmowego lub promieniowego, a unikając komplikacji, wynikających z planów koncentrycznych. Poszczególne te rodzaje arterii z wyjątkiem może w pewnym stopniu arterii tranzytowych, odgrywają różne role i mają odmienne znaczenia w zależności od wielkości i typu miasta. Ogólne pojecie o potrzebach i możliwościach rozwoju sieci ulicznej oraz zasadniczy program budowy, wysnuwamy z pierwszych dwóch dziedzin studiów miasta, tj. z danych o jego warunkach przyrodzonych, gospodarczych i dotychczasowym stanie technicznym. Pierwsze dają ogólny obraz dróg, istniejących w terenach miasta i jego okolicach, wyjaśniają również możliwości dalszej budowy i ulepszeń. Drugie — dając obraz rozwoju miasta, jego ludności, przemysłu i handlu itp., stwarzają program potrzeb ruchu ulicznego w teraźniejszości i przyszłości. [podobne: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, olx zachodniopomorskie ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok olx zachodniopomorskie

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Układ dróg ruchu pieszego

Wymaga on najmniejszych nakładów technicznych i gospodarczych, jest najbardziej elastyczny, dostosowuje się najłatwiej do różnorodnych wymagań i warunków życia miejskiego. Nie zna on również nader ujemnych objawów, związanych z punktami szczytowymi w natężeniu dziennym takich środków komunikacji jak autobusy, tramwaje, kolejki «metro» Itp. Sieci dróg dla niego przeznaczone dostosowują się elastycznie do istniejących lub projektowanych […]

Jedna z najwiekszych katastrof w historii mostownictwa wydarzyla sie w czasie budowy mostu kolejowego

Jedna z największych katastrof w historii mostownictwa wydarzyła się w czasie budowy mostu kolejowego przez rzekę św. Wawrzyńca w Quebec (Kanada). Był to wspornikowy most stalowy dwutorowy, którego główne przęsło, z podwieszonym odcinkiem środkowym, zaprojektowano pierwotnie rozpiętości 480 m. (Steinman, Watson, 1957; Godard, 1924; Hammond, 1958). W roku 1900 do opracowania projektu zaproszono Teodora Coopera […]

DevURL
Partnerzy serwisu: