Podział arterii

Arterie specjalne — do dworców kolejowych, stacji towarowych, portów, przystani rzecznych i lotnisk, wielkich zakładów przemysłowych, handlowych itp., terenów sportowych, cmentarzy, do poszczególnych instytucji i gmachów komunalnych, państwowych i publicznych różnego rodzaju. Drogi strategiczne — budowane wyłącznie dla celów wojskowych, dla przemarszów wojsk i dla obsługi poszczególnych urządzeń wojskowych — zwykle na peryferiach miasta i w jego okolicach. Arterie reprezentacyjne o wybitnym charakterze architektonicznym, związane z gmachami lub terenami o szczególnym znaczeniu pamiątkowym i państwowym — odznaczają się szerokością, pieknym układem w planie miasta i bogatym wyposażeniem, Za przykład mogą tu służyć paryskie Pola Elizejskie, londyńska The Mall, w Warszawie — Krakowskie Przedmieście, a w N. Yorku — Piąta Avenue. ogólny układ sieci ulicznej, stosując sie do podstawowych koncepcji planu pasmowego lub promieniowego, a unikając komplikacji, wynikających z planów koncentrycznych. Poszczególne te rodzaje arterii z wyjątkiem może w pewnym stopniu arterii tranzytowych, odgrywają różne role i mają odmienne znaczenia w zależności od wielkości i typu miasta. Ogólne pojecie o potrzebach i możliwościach rozwoju sieci ulicznej oraz zasadniczy program budowy, wysnuwamy z pierwszych dwóch dziedzin studiów miasta, tj. z danych o jego warunkach przyrodzonych, gospodarczych i dotychczasowym stanie technicznym. Pierwsze dają ogólny obraz dróg, istniejących w terenach miasta i jego okolicach, wyjaśniają również możliwości dalszej budowy i ulepszeń. Drugie — dając obraz rozwoju miasta, jego ludności, przemysłu i handlu itp., stwarzają program potrzeb ruchu ulicznego w teraźniejszości i przyszłości. [podobne: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Architektura 21szego wieku : SZCZEGÓŁ: Architektura i test czasu

W ciągu ostatnich 50 lat firma DETAIL zaprezentowała niezliczone atrakcje architektoniczne, które w swoim czasie napędzały rozwój dzięki eksperymentalnym projektom lub przełomowemu wykorzystaniu materiałów. Jak jednak wypadły te innowacyjne projekty. Jakie wnioski zostały wyciągnięte. Czy budynki zmieniały się przez dziesięciolecia. Na podstawie rubryki Drugie spojrzenie , będącej częścią 50.

Opłacalność ekonomiczna

Jako orientacyjną granicę opłacalnosci ekonomicznej należy przyjąć ten stosunek w granicach 3:2, to znaczy, że zdjęcie nawet trzymetrowego nadkładu może być rentowne przy uzyskaniu 2 m grubej warstwy użytecznej. Posiadając ścisłe dane, dotyczące zapotrzebowania budowy na materiał skalny oraz grubość warstwy skały użytecznej można określić powierzchnię skrywy oraz obliczyć roboty ziemne. Jeżeli zostanie stwierdzone, że […]

DevURL
Partnerzy serwisu: