Aktualnie wystepuje dazenie do doskonalenia metody oceny stopnia bezpieczenstwa konstrukcji

Aktualnie występuje dążenie do doskonalenia metody oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji, łączącej elementy podejścia deterministycznego i probabilistycznego. Jest to metoda stanów granicznych. Polega ona na rozwiązywaniu problemu oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji na podstawie danych statystycznych uzyskanych z pomiarów rzeczywistych obciążeń oraz z badań wytrzymałościowych materiałów i nośności konstrukcji. Metoda stanów granicznych umożliwia ocenę stopnia bezpieczeństwa ze względu na możliwość wystąpienia awarii lub deformacji groźnych dla użytkowników budowli. W metodzie stanów granicznych stosuje sie tzw. miarodajne wartości obciążeń i wytrzymałości materiałów przyjęte z danych statystycznych, przy założonym prawdopodobieństwie ich wystąpienia. W celu uzyskania wartości projektowych mnoży się lub dzieli wartości miarodajne przez współczynniki zależne od przyjmowanego stopnia bezpieczeństwa względem stanu granicznego. Współczynnik, przez który dzieli się miarodajne wytrzymałości materiałów, wynika nie tylko z badań materiałów i konstrukcji, ale i z ewentualności wystąpienia szczególnego obniżenia wytrzymałości. Niedoskonałością metody stanów granicznych jest korzystanie przy ustalaniu wartości miarodajnych z rozkładów wytrzymałości materiału, a nie nośności konstrukcji. W rezultacie, może przypadkowo zdarzyć się, że identyczne konstrukcje zostaną zaprojektowane z różnym prawdopodobieństwem zniszczenia. [patrz też: utylizacja eternitu, ekrany bezszwowe, mechanizm zwrotniczy ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ekrany bezszwowe mechanizm zwrotniczy utylizacja eternitu

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Układ dróg ruchu pieszego

Wymaga on najmniejszych nakładów technicznych i gospodarczych, jest najbardziej elastyczny, dostosowuje się najłatwiej do różnorodnych wymagań i warunków życia miejskiego. Nie zna on również nader ujemnych objawów, związanych z punktami szczytowymi w natężeniu dziennym takich środków komunikacji jak autobusy, tramwaje, kolejki «metro» Itp. Sieci dróg dla niego przeznaczone dostosowują się elastycznie do istniejących lub projektowanych […]

Pojazdy spalinowe

Pojazdy spalinowe spotykamy w różnych postaciach od lilipuciego dwuosobowego samochodziku czy lekkiego motocykla, niewiele różniącego się od roweru, a kończąc na pociągach wielotonowych ciężarówek z przyczepkami i na 10-metrowej długości autobusach osobowych. Wymiary tych pojazdów w ostatnich czasach wzrosły wybitnie, a jednocześnie wzrosły i szybkości ich ruchu na drogach miejskich. W tych warunkach zabezpieczenie płynności […]

DevURL
Partnerzy serwisu: