Bledy projektowania to nie tylko niewlasciwe obliczenia statyczne lub wytrzymalosciowe, czy zle rozwiazania konstrukcyjne

Błędy projektowania to nie tylko niewłaściwe obliczenia statyczne lub wytrzymałościowe, czy złe rozwiązania konstrukcyjne. Źródłem błędów może być pominięcie lub niewłaściwe oszacowanie przez projektanta wartości i rozkładu naprężeń własnych, np. powstałych w materiale w procesie walcowania lub spawania albo wywołanych wzajemnym dostosowywaniem się elementów konstrukcji pod obciążeniem i niemożliwością powrotu do stanu pierwotnego, a także naprężeń wywołanych różnicami temperatury poszczególnych części konstrukcji lub jej elementów. Projektant uwzględnia następstwa działania na konstrukcję jej ciężaru własnego, obciążeń zewnętrznych i zmian temperatury o rozkładzie równomiernym. Przyjmuje jednak zwykle, że w elementach konstrukcji nie występują naprężenia własne. A w rzeczywistości zdarza się, że właśnie te naprężenia w dużym stopniu wyczerpują rezerwę bezpieczeństwa konstrukcji, zanim została ona obciążona. Przy takim stanie łatwo o awarię lub katastrofę (Rybak, 1975). Na tle przedstawionych czynników, których wpływ na bezpieczeństwo konstrukcji wymaga częstokroć analizy prowadzonej z dużą wnikliwością, warto podkreślić, że w praktyce nierzadkim powodem katastrof są bardzo prymitywne błędy arytmetyczne, w rodzaju pominięcia przez nieuwagę w obliczeniach konstrukcji jakiegoś składnika wzoru, np. nie podzielenie obliczonej wartości przez znaczącą liczbę całkowitą. [hasła pokrewne: aprepitant, gruz kruszony, hologramy els ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: aprepitant gruz kruszony hologramy els

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Jedna z najwiekszych katastrof w historii mostownictwa wydarzyla sie w czasie budowy mostu kolejowego

Jedna z największych katastrof w historii mostownictwa wydarzyła się w czasie budowy mostu kolejowego przez rzekę św. Wawrzyńca w Quebec (Kanada). Był to wspornikowy most stalowy dwutorowy, którego główne przęsło, z podwieszonym odcinkiem środkowym, zaprojektowano pierwotnie rozpiętości 480 m. (Steinman, Watson, 1957; Godard, 1924; Hammond, 1958). W roku 1900 do opracowania projektu zaproszono Teodora Coopera […]

Podział arterii

Arterie specjalne — do dworców kolejowych, stacji towarowych, portów, przystani rzecznych i lotnisk, wielkich zakładów przemysłowych, handlowych itp., terenów sportowych, cmentarzy, do poszczególnych instytucji i gmachów komunalnych, państwowych i publicznych różnego rodzaju. Drogi strategiczne — budowane wyłącznie dla celów wojskowych, dla przemarszów wojsk i dla obsługi poszczególnych urządzeń wojskowych — zwykle na peryferiach miasta i […]

DevURL
Partnerzy serwisu: