Sieć uliczna

Długi szereg zadań, jakim ma sprostać sieć uliczna, stał się nieraz powodem niezrozumienia jej konstrukcji i przeznaczenia oraz pociągnął w konsekwencji bardzo nieraz mylną i w najwyższym stopniu nie celową budowę. Za przykład błędnych rozwiązań mogą służyć sieci uliczne większości dużych miast europejskich, zbudowane w ostatnim okresie stuletnim. Główne błędy dotychczas popełniane są następujące: T) brak zróżniczkowania linii ulicznych różnych typów, 2) zbyteczne lub zbyt szczupłe wymiary w szerokościach i błędy w szczegółach przekrojów poprzecznych, 3) niebywała rozrzutność w planowaniu całej sieci i sumy powierzchni ulicznej zabrukowanej w stosunku i na niekorzyść otaczających domów, działek budowlanych i bloków, 4) zupełny brak właściwych proporcji między kosztami budowy ulic, a innymi urządzeniami wyposażenia miejskiego, podnoszącymi poziom techniczny i kulturalny miasta i jego mieszkańców. Jako przykład możemy przytoczyć wyżej omówioną olbrzymią przebudowę Paryża za Napoleona III, która nie dała prawie żadnych dodatnich wyników w stosunku do jednej z dwóch głównych funkcji miasta, tj. w zakresie mieszkalnictwa — społecznie najważniejszej. Szybki postęp techniki, nieoczekiwany rozwój, udoskonalenie i rozpowszechnienie motoru spalinowego i elektrycznego wywołały w ostatnim czterdziestoleciu w krajach europejskich i w Ameryce głęboko idące przemiany w organizacji, w liniach i środkach komunikacji lądowej. Oczywiście rozwój ten szedł w nierównym tempie w poszczególnych krajach i miastach. Szybki rozwój gospodarczy, zamożność i rozwój przemysłu wywołały w niektórych krajach bardzo daleko idące przemiany, wtedy gdy społeczeństwa uboższe i gorzej zagospodarowane zadowalają się siecią dróg pochodzących z poprzedniego stulecia. A w związku z tym wykazują niewysoki stopień motoryzacji i nie są w stanie dokonać wielkich ulepszeń w sprawie komunikacji miejskiej i krajowej. Na czele postępu idzie Anglia i Francja, dalej Niemcy i przed wojna Włochy, Szwajcaria i Szwecja. Poza Europą najwyższy rozwój motoryzacji w zakresie motoru spalinowego i elektrycznego wykazują Stany Zjednoczone Am eryki. [przypisy: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych docieplenie poddasza zawór różnicowy na powrocie

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Rodem z kraju kwitnącej wiśni.

Egzotyczne podróżne to nie tylko kraje afrykańskie. Coraz więcej biur podróży ma oferty do takich miejsc jak: Indie, Japonia i Chiny. Przeciętnemu Polakowi te kraje kojarzą się bajecznie kolorowymi strojami mieszkańców, z ciekawą smakowo kuchnią, z dużą ilością przypraw i nietypową zastawą stołową. Polacy lubią pamiątki i dekoracje związane z Dalekim Wschodem – podobają się […]

rodzaj i sklad mieszanki betonowej

Wpływają one w sposób istotny na ilość odwirowywanej wody, a więc ostatecznie również na szczelność betonu. W procesie formowania przez wirowanie znajdują zastosowanie wirówki rolkowe, pasowe lub pracujące przy osiowym zamocowaniu form. Beton elementów formowanych przez wirowanie charakteryzuje się zazwyczaj wytrzymałością na ściskanie w granicach 400 do 1000 kG/cm2 przy wytrzymałości na rozciąganie sięgającej nawet […]

DevURL
Partnerzy serwisu: