Sieć uliczna

Długi szereg zadań, jakim ma sprostać sieć uliczna, stał się nieraz powodem niezrozumienia jej konstrukcji i przeznaczenia oraz pociągnął w konsekwencji bardzo nieraz mylną i w najwyższym stopniu nie celową budowę. Za przykład błędnych rozwiązań mogą służyć sieci uliczne większości dużych miast europejskich, zbudowane w ostatnim okresie stuletnim. Główne błędy dotychczas popełniane są następujące: T) brak zróżniczkowania linii ulicznych różnych typów, 2) zbyteczne lub zbyt szczupłe wymiary w szerokościach i błędy w szczegółach przekrojów poprzecznych, 3) niebywała rozrzutność w planowaniu całej sieci i sumy powierzchni ulicznej zabrukowanej w stosunku i na niekorzyść otaczających domów, działek budowlanych i bloków, 4) zupełny brak właściwych proporcji między kosztami budowy ulic, a innymi urządzeniami wyposażenia miejskiego, podnoszącymi poziom techniczny i kulturalny miasta i jego mieszkańców. Jako przykład możemy przytoczyć wyżej omówioną olbrzymią przebudowę Paryża za Napoleona III, która nie dała prawie żadnych dodatnich wyników w stosunku do jednej z dwóch głównych funkcji miasta, tj. w zakresie mieszkalnictwa — społecznie najważniejszej. Szybki postęp techniki, nieoczekiwany rozwój, udoskonalenie i rozpowszechnienie motoru spalinowego i elektrycznego wywołały w ostatnim czterdziestoleciu w krajach europejskich i w Ameryce głęboko idące przemiany w organizacji, w liniach i środkach komunikacji lądowej. Oczywiście rozwój ten szedł w nierównym tempie w poszczególnych krajach i miastach. Szybki rozwój gospodarczy, zamożność i rozwój przemysłu wywołały w niektórych krajach bardzo daleko idące przemiany, wtedy gdy społeczeństwa uboższe i gorzej zagospodarowane zadowalają się siecią dróg pochodzących z poprzedniego stulecia. A w związku z tym wykazują niewysoki stopień motoryzacji i nie są w stanie dokonać wielkich ulepszeń w sprawie komunikacji miejskiej i krajowej. Na czele postępu idzie Anglia i Francja, dalej Niemcy i przed wojna Włochy, Szwajcaria i Szwecja. Poza Europą najwyższy rozwój motoryzacji w zakresie motoru spalinowego i elektrycznego wykazują Stany Zjednoczone Am eryki. [przypisy: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Utrzasanie

Utrząsanie Zagęszczanie mieszanki betonowej umieszczonej w formie przez utrząsanie przeprowadza się przez poddanie tej formy działaniu rytmicznych lub arytmicznych wstrząsów o niskiej częstotliwości. Jakkolwiek w metodzie tej stosowane są oddziaływania w postaci drgań, to jednak charakter tych oddziaływań jest zdecydowanie różny, aniżeli w przypadku wibrowania. Mieszanka betonowa zagęszcza się tutaj bez wyraźnego upłynnienia, obniżona zostaje […]

Budownictwo i architektura : Konkurs Giełdowy w Teheranie, I nagroda: Alejandro Aravena Architects & VAV Studio

Zewnętrzne Południe. Alejandro Aravena Architekci W ciągu ostatnich kilku lat świat był świadkiem dramatycznych zmian. Nasz świat nie jest już wiejski, modele ekonomiczne walczą, a ośrodki innowacji i władzy politycznej uległy zmianie. Właśnie w tym kontekście wyjaśniono, dlaczego niedawno przeprowadzona konkurencja na nową giełdę w Teheranie ma znaczenie poza budynkiem. Centrum Badania Rozwoju Fizycznego zorganizowało […]

DevURL
Partnerzy serwisu: