Długości ważniejszych sieci «Metro»

Długości ważniejszych sieci «Metro» są następujące: New York — 432 km, Londyn — 363 km, Paryż — 145 km, Berlin — 76 km. Zważywszy, że koszt budowy jednego kilometra wynosi kilkanaście milionów złotych, widzimy, że powyższe miasta zainwestowały w tych urządzeniach komunikacyjnych miliardowe kapitały. W projektowaniu sieci komunikacyjnych miast nowoczesnych wskazanym byłoby prowadzenie linii w typie «Metro» w ciasno zabudowanym i gęsto zaludnionym śródmieściu, a wyprowadzanie jej w dalszych dzielnicach, racjonalnie projektowanych, już w typie tramwaju lub kolejki na własnym torowisku. Odpowiadało by to i możliwościom gospodarczym obniżając koszta budowy i spełniało by cel zasadniczy, tj. szybkiej komunikacji ze śródmieściem. W każdym razie należy podkreślić, że urządzenia techniczne służące komunikacji miejskiej, można w części tylko uważać za produkcyjne w gospodarce miasta i kraju, i że koszty ich obciążają nieraz niepomiernie, bezpośrednio lub pośrednio, ludność miejską. Reasumując powyższe dane o różnych środkach komunikacji mechanicznej, związanej ze stałym torem, widzimy, że są one niemal jedynymi, aczkolwiek niedostatecznymi Środkami codziennego masowego uruchomiania krociowych rzesz wielkomiejskich. Koszty budowy ich bardzo znaczne, począwszy od linii tramwajowej, której koszt kilometra wyraża się w setkach tysięcy złotych, a kończąc na niesłychanie kosztownych i technicznie skomplikowanych liniach «Metro». Widzimy również, że zagadnienia komunikacyjne, zawczasu zrozumiane i przewidziane, dadzą się rozwiązać znacznie prościej, albo nawet znikną prawie całkowicie w swej ostrej postaci, jeżeli nadal unikać będziemy milionowych skupień miejskich. Sieć arterii i ulic. Sieć uliczna, tj. sieć arterii komunikacyjnych różnego typu i ulic mieszkaniowych, przenika całkowicie obszar miasta i obsługuje swymi rozgałęzionymi liniami wszystkie komórki organizmu miejskiego oraz tereny bliższe i dalsze w otoczeniu miasta. Składa się ona ze splotu linii o bardzo różnym przeznaczeniu i różnorodnej konstrukcji — począwszy od zacisznej wiejskiej uliczki mieszkaniowej, a kończąc na wielkich arteriach miast milionowych, na arteriach międzymiastowych i na arteriach reprezentacyjnych stolic świata. [hasła pokrewne: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Łóżko dla nastolatka

Zmienia się podejście Polaków do kwestii mebli. Jeszcze 25 lat temu pełnią szczęścia było kupienie jakiegokolwiek łóżka, czy wersalki. Nikomu nie przychodziło do głowy zastanawianie się nad wzornictwem oraz nad tym, czy kolor będzie pasował do reszty wystroju. Nikt nie zaprzątał sobie głowy taką drobnostką, jak to, czy wersalka odpowiada gustowi nastolatka. Zmieniły się czasy, […]

Stanowisko kamieniarskie

Przy roboczym stanowisku kamieniarskim musi być kuźnia stała lub polowa, a przy większej ilości kamieniarzy również specjalista kowal, którego zadaniem jest ostrzenie i hartowanie narzędzi kamieniarskich, Jak szybko tępią się narzędzia przy pracy w kamieniu świadczy przykład, że kamieniarz pracujący, grotownikiem przy obróbce granitu stępia go w przeciągu 10 minut pracy. Najważniejsze dłuta używane w […]

DevURL
Partnerzy serwisu: