Długości ważniejszych sieci «Metro»

Długości ważniejszych sieci «Metro» są następujące: New York — 432 km, Londyn — 363 km, Paryż — 145 km, Berlin — 76 km. Zważywszy, że koszt budowy jednego kilometra wynosi kilkanaście milionów złotych, widzimy, że powyższe miasta zainwestowały w tych urządzeniach komunikacyjnych miliardowe kapitały. W projektowaniu sieci komunikacyjnych miast nowoczesnych wskazanym byłoby prowadzenie linii w typie «Metro» w ciasno zabudowanym i gęsto zaludnionym śródmieściu, a wyprowadzanie jej w dalszych dzielnicach, racjonalnie projektowanych, już w typie tramwaju lub kolejki na własnym torowisku. Odpowiadało by to i możliwościom gospodarczym obniżając koszta budowy i spełniało by cel zasadniczy, tj. szybkiej komunikacji ze śródmieściem. W każdym razie należy podkreślić, że urządzenia techniczne służące komunikacji miejskiej, można w części tylko uważać za produkcyjne w gospodarce miasta i kraju, i że koszty ich obciążają nieraz niepomiernie, bezpośrednio lub pośrednio, ludność miejską. Reasumując powyższe dane o różnych środkach komunikacji mechanicznej, związanej ze stałym torem, widzimy, że są one niemal jedynymi, aczkolwiek niedostatecznymi Środkami codziennego masowego uruchomiania krociowych rzesz wielkomiejskich. Koszty budowy ich bardzo znaczne, począwszy od linii tramwajowej, której koszt kilometra wyraża się w setkach tysięcy złotych, a kończąc na niesłychanie kosztownych i technicznie skomplikowanych liniach «Metro». Widzimy również, że zagadnienia komunikacyjne, zawczasu zrozumiane i przewidziane, dadzą się rozwiązać znacznie prościej, albo nawet znikną prawie całkowicie w swej ostrej postaci, jeżeli nadal unikać będziemy milionowych skupień miejskich. Sieć arterii i ulic. Sieć uliczna, tj. sieć arterii komunikacyjnych różnego typu i ulic mieszkaniowych, przenika całkowicie obszar miasta i obsługuje swymi rozgałęzionymi liniami wszystkie komórki organizmu miejskiego oraz tereny bliższe i dalsze w otoczeniu miasta. Składa się ona ze splotu linii o bardzo różnym przeznaczeniu i różnorodnej konstrukcji — począwszy od zacisznej wiejskiej uliczki mieszkaniowej, a kończąc na wielkich arteriach miast milionowych, na arteriach międzymiastowych i na arteriach reprezentacyjnych stolic świata. [hasła pokrewne: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Najczęściej czytane:
Surowiec kamienny

Pamiętać należy, że zadaniem naszym nie będzie zakładanie nowych kamieniołomów, ale uzyskanie taniego i odpowiedniego dla potrzeb budowy surowca. Surowiec kamienny będzie tani wtedy, gdy wszystkie dalsze stadia obróbki będzie można przeprowadzić na miejscu. Gdyby zachodziła potrzeba przesyłania wydobytych bloków do obróbki w zakładzie kamieniarskim cała kalkulacja ekonomiczna, oparta na oszczędnościach transportowych, stałaby się bezprzedmiotową. […]

Budownictwo i architektura : Konkurs Giełdowy w Teheranie, I nagroda: Alejandro Aravena Architects & VAV Studio

Zewnętrzne Południe. Alejandro Aravena Architekci W ciągu ostatnich kilku lat świat był świadkiem dramatycznych zmian. Nasz świat nie jest już wiejski, modele ekonomiczne walczą, a ośrodki innowacji i władzy politycznej uległy zmianie. Właśnie w tym kontekście wyjaśniono, dlaczego niedawno przeprowadzona konkurencja na nową giełdę w Teheranie ma znaczenie poza budynkiem. Centrum Badania Rozwoju Fizycznego zorganizowało […]

DevURL
Partnerzy serwisu: