Długości ważniejszych sieci «Metro»

Długości ważniejszych sieci «Metro» są następujące: New York — 432 km, Londyn — 363 km, Paryż — 145 km, Berlin — 76 km. Zważywszy, że koszt budowy jednego kilometra wynosi kilkanaście milionów złotych, widzimy, że powyższe miasta zainwestowały w tych urządzeniach komunikacyjnych miliardowe kapitały. W projektowaniu sieci komunikacyjnych miast nowoczesnych wskazanym byłoby prowadzenie linii w typie «Metro» w ciasno zabudowanym i gęsto zaludnionym śródmieściu, a wyprowadzanie jej w dalszych dzielnicach, racjonalnie projektowanych, już w typie tramwaju lub kolejki na własnym torowisku. Odpowiadało by to i możliwościom gospodarczym obniżając koszta budowy i spełniało by cel zasadniczy, tj. szybkiej komunikacji ze śródmieściem. W każdym razie należy podkreślić, że urządzenia techniczne służące komunikacji miejskiej, można w części tylko uważać za produkcyjne w gospodarce miasta i kraju, i że koszty ich obciążają nieraz niepomiernie, bezpośrednio lub pośrednio, ludność miejską. Reasumując powyższe dane o różnych środkach komunikacji mechanicznej, związanej ze stałym torem, widzimy, że są one niemal jedynymi, aczkolwiek niedostatecznymi Środkami codziennego masowego uruchomiania krociowych rzesz wielkomiejskich. Koszty budowy ich bardzo znaczne, począwszy od linii tramwajowej, której koszt kilometra wyraża się w setkach tysięcy złotych, a kończąc na niesłychanie kosztownych i technicznie skomplikowanych liniach «Metro». Widzimy również, że zagadnienia komunikacyjne, zawczasu zrozumiane i przewidziane, dadzą się rozwiązać znacznie prościej, albo nawet znikną prawie całkowicie w swej ostrej postaci, jeżeli nadal unikać będziemy milionowych skupień miejskich. Sieć arterii i ulic. Sieć uliczna, tj. sieć arterii komunikacyjnych różnego typu i ulic mieszkaniowych, przenika całkowicie obszar miasta i obsługuje swymi rozgałęzionymi liniami wszystkie komórki organizmu miejskiego oraz tereny bliższe i dalsze w otoczeniu miasta. Składa się ona ze splotu linii o bardzo różnym przeznaczeniu i różnorodnej konstrukcji — począwszy od zacisznej wiejskiej uliczki mieszkaniowej, a kończąc na wielkich arteriach miast milionowych, na arteriach międzymiastowych i na arteriach reprezentacyjnych stolic świata. [hasła pokrewne: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Z pogoni za czasem

Człowiek od początku rozwoju cywilizacji usiłował zapanować nad swoim najgorszym wrogiem – uciekającym czasem. Rzeczywistość została posegregowana na odcinki czasowe, dzięki czemu mamy, jako taką kontrolę nad upływającym czasem. Funkcjonujemy w rytm zjawisk naturalnych, jak np: rytm dobowy, czy rytm pór roku. Czas ucieka, a człowiek i otaczająca go przyroda zmieniają się nieustannie. Przemijają pokolenia, […]

STYLOWE MEKSYKAŃSKIE WNĘTRZA

Kupując nowe mieszkanie staramy się urządzić je na własny styl, odpowiadający naszym upodobaniom oraz gustom. W domu spędzamy dużo czasu, więc urządzamy go na sposób jak najbardziej dopasowany do nas, tak, aby jak najlepiej czuć się w miejscu, gdzie spędzamy dużo czasu. Dużą wagę przywiązujemy do ulubionych kolorów, co daje odzwierciedlenie przede wszystkim w dodatkach […]

DevURL
Partnerzy serwisu: