Intensywne wstrzasy powoduja tu jednak przemieszczenie poszczególnych czastek mieszanki i znaczna komprymacje tworzywa.

Intensywne wstrząsy powodują tu jednak przemieszczenie poszczególnych cząstek mieszanki i znaczną komprymację tworzywa. Jako główne zalety utrząsania wymienić należy: – szczególnie dużą szczelność tworzywa osiąganą przy niskim punkcie piaskowym i zastosowaniu nawet bardzo grubego wypełniacza. Stąd uzyskiwanie betonu o wyjątkowo korzystnym szkielecie składającym się w większości z ziarn grubych – możliwość osiągania w tych warunkach wysokiej wytrzymałości betonu rzędu 800 kG/cm2 i powyżej – osiąganie bardzo korzystnych innych, oprócz wytrzymałości, parametrów jakościowych betonu, wynikających z charakterystycznej struktury i wysokie] wytrzymałości (niski skurcz, wysoka wartość współczynnika sprężystości). Przy obecnym stanie wiedzy nie ustalono jeszcze zależności funkcjonalnych, charakterystycznych dla tej metody zagęszczania. Stosowane są tu częstotliwości 90 do 400 min -1 wywołujące skok formy 2 do 25 mm. Praktyczne utrząsanie przeprowadza się na stalowym sztywnym pomoście, do którego zamocowana jest również na sztywno forma stalowa. Odpowiedni zestaw wałów z mimośrodami wywołuje ustalone wstrząsy układu przenoszące się na zasypaną do formy mieszankę, które powodują jej zagęszczanie. [przypisy: mechanizm zwrotniczy, frykas lublin, schody samonośne ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin mechanizm zwrotniczy schody samonośne

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Linia dwutorowa wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi

Koszt budowy jednego kilometra linii dwutorowej wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi, jak elektrownie, warsztaty itd. wynosi ponad dziesięć milionów złotych w złocie. Sieci te budowane są zwykle w ten sposób, że odpowiednio do miejscowych możliwości technicznych, linia jest prowadzona nad poziomem ulic lub pod poziomem. Fragmenty nadziemne linii prowadzi się na wysokości takiej, aby […]

Kolejki podmiejskie

Kolejki podmiejskie pod względem prowadzenia linii niewiele lub wcale się nie różnią od tramwaju. Jednakie dla osiągnięcia większych szybkości korzystne jest utrzymanie długich prostych odcinków i łuków o większych promieniach oraz prowadzenie ich na własnych torowiskach. Stosuje się tu przeważnie wagony o wiekszej pojemności i pociągi o kilku wagonach. W sposób podobny sa prowadzone i […]

DevURL
Partnerzy serwisu: