Jedna z najwiekszych katastrof w historii mostownictwa wydarzyla sie w czasie budowy mostu kolejowego

Jedna z największych katastrof w historii mostownictwa wydarzyła się w czasie budowy mostu kolejowego przez rzekę św. Wawrzyńca w Quebec (Kanada). Był to wspornikowy most stalowy dwutorowy, którego główne przęsło, z podwieszonym odcinkiem środkowym, zaprojektowano pierwotnie rozpiętości 480 m. (Steinman, Watson, 1957; Godard, 1924; Hammond, 1958). W roku 1900 do opracowania projektu zaproszono Teodora Coopera – jednego z najwybitniejszych inżynierów mostowych w Ameryce – zalecając mu zwiększenie rozpiętości przęsła do 549 m. Zmiana ta umożliwiała zmniejszenie wymiarów i głębokości posadowienia fundamentów. Projekt został przerobiony z zachowaniem jednak poprzedniego udźwigu mostu. Ze względu na bardzo duży koszt tego obiektu wywierano nacisk na projektanta, by ograniczył, na ile to możliwe, zużycie stali. Również ze względów oszczędnościowych nie przewidziano funduszy na badania doświadczalne, pomocne przy opracowaniu projektu. Roboty zostały rozpoczęte w 1904 r. i przebiegały sprawnie. Latem 1907 r. było gotowe południowe boczne przęsło i z wysuniętej części wspornikowej przęsła głównego rozpoczęto montaż części podwieszonej. Budowę przęsła głównego prowadzono równocześnie od obu filarów. [więcej w: ceny dachówek ceramicznych, ile kosztuje ocieplenie domu styropianem, meblomoda ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych ile kosztuje ocieplenie domu styropianem meblomoda

Polecamy również:
Łóżka tapicerowane meble kuchenne zestawy wytrzymałe regały magazynowe www.meble-arcadia.com sprawdź naszą ofertę
Najczęściej czytane:
Wyloty ulic poprzecznych

Wyloty ulic poprzecznych z ruchem kołowym na arterię główną umieszczać nie gęściej niż w odległościach 350—500 metrów. Są to bowiem odległości, na których pojazdy motorowe mogą rozwijać racjonalne szybkości bez konieczności ciągłego zwalniania biegu, zatrzymywania się i ponownego przyśpieszania. Przekroje podłużne i poprzeczne należy kształtowac — z uwzględnieniem warunków gospodarczych — w sposób odpowiadający faktycznym […]

Co zamiast firanki?

Okno od zawsze było w centrum zainteresowań kobiet. Jego wygląd wiele mówił o domownikach, dlatego też przywiązywano szczególną rolę do jego wystroju. Okno było czymś w rodzaju wystawy dla domowej roboty firanek i szytych własnoręcznie zasłon. Dziś, co prawda mamy gotowe ozdoby okienne, ale nie zmieniło się traktowanie okna, jako wyjątkowej przestrzeni w domu.  W […]

DevURL
Partnerzy serwisu: