Jedna z najwiekszych katastrof w historii mostownictwa wydarzyla sie w czasie budowy mostu kolejowego

Jedna z największych katastrof w historii mostownictwa wydarzyła się w czasie budowy mostu kolejowego przez rzekę św. Wawrzyńca w Quebec (Kanada). Był to wspornikowy most stalowy dwutorowy, którego główne przęsło, z podwieszonym odcinkiem środkowym, zaprojektowano pierwotnie rozpiętości 480 m. (Steinman, Watson, 1957; Godard, 1924; Hammond, 1958). W roku 1900 do opracowania projektu zaproszono Teodora Coopera – jednego z najwybitniejszych inżynierów mostowych w Ameryce – zalecając mu zwiększenie rozpiętości przęsła do 549 m. Zmiana ta umożliwiała zmniejszenie wymiarów i głębokości posadowienia fundamentów. Projekt został przerobiony z zachowaniem jednak poprzedniego udźwigu mostu. Ze względu na bardzo duży koszt tego obiektu wywierano nacisk na projektanta, by ograniczył, na ile to możliwe, zużycie stali. Również ze względów oszczędnościowych nie przewidziano funduszy na badania doświadczalne, pomocne przy opracowaniu projektu. Roboty zostały rozpoczęte w 1904 r. i przebiegały sprawnie. Latem 1907 r. było gotowe południowe boczne przęsło i z wysuniętej części wspornikowej przęsła głównego rozpoczęto montaż części podwieszonej. Budowę przęsła głównego prowadzono równocześnie od obu filarów. [więcej w: ceny dachówek ceramicznych, ile kosztuje ocieplenie domu styropianem, meblomoda ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych ile kosztuje ocieplenie domu styropianem meblomoda

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Krzesło ergonomiczne

Wiele pisze się i mówi o schorzeniach kręgosłupa. Problem stał się kłopotem zdrowotnym znacznej części społeczeństwa. Przyczyn jest, co najmniej kilka: niehigieniczny i siedzący tryb życia, zaniechanie uprawiania sportu, praca fizyczna i biurowa, czynniki środowiskowe.  Niestety, problemy z kręgosłupem ma coraz więcej dzieci. Ortopedzi szacują, że problem z kręgosłupem ma 80% uczniów. W przypadku dzieci […]

Kolejki podmiejskie

Kolejki podmiejskie pod względem prowadzenia linii niewiele lub wcale się nie różnią od tramwaju. Jednakie dla osiągnięcia większych szybkości korzystne jest utrzymanie długich prostych odcinków i łuków o większych promieniach oraz prowadzenie ich na własnych torowiskach. Stosuje się tu przeważnie wagony o wiekszej pojemności i pociągi o kilku wagonach. W sposób podobny sa prowadzone i […]

DevURL
Partnerzy serwisu: