Jedna z najwiekszych katastrof w historii mostownictwa wydarzyla sie w czasie budowy mostu kolejowego

Jedna z największych katastrof w historii mostownictwa wydarzyła się w czasie budowy mostu kolejowego przez rzekę św. Wawrzyńca w Quebec (Kanada). Był to wspornikowy most stalowy dwutorowy, którego główne przęsło, z podwieszonym odcinkiem środkowym, zaprojektowano pierwotnie rozpiętości 480 m. (Steinman, Watson, 1957; Godard, 1924; Hammond, 1958). W roku 1900 do opracowania projektu zaproszono Teodora Coopera – jednego z najwybitniejszych inżynierów mostowych w Ameryce – zalecając mu zwiększenie rozpiętości przęsła do 549 m. Zmiana ta umożliwiała zmniejszenie wymiarów i głębokości posadowienia fundamentów. Projekt został przerobiony z zachowaniem jednak poprzedniego udźwigu mostu. Ze względu na bardzo duży koszt tego obiektu wywierano nacisk na projektanta, by ograniczył, na ile to możliwe, zużycie stali. Również ze względów oszczędnościowych nie przewidziano funduszy na badania doświadczalne, pomocne przy opracowaniu projektu. Roboty zostały rozpoczęte w 1904 r. i przebiegały sprawnie. Latem 1907 r. było gotowe południowe boczne przęsło i z wysuniętej części wspornikowej przęsła głównego rozpoczęto montaż części podwieszonej. Budowę przęsła głównego prowadzono równocześnie od obu filarów. [więcej w: ceny dachówek ceramicznych, ile kosztuje ocieplenie domu styropianem, olx racibórz ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych ile kosztuje ocieplenie domu styropianem olx racibórz

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Łóżko dla nastolatka

Zmienia się podejście Polaków do kwestii mebli. Jeszcze 25 lat temu pełnią szczęścia było kupienie jakiegokolwiek łóżka, czy wersalki. Nikomu nie przychodziło do głowy zastanawianie się nad wzornictwem oraz nad tym, czy kolor będzie pasował do reszty wystroju. Nikt nie zaprzątał sobie głowy taką drobnostką, jak to, czy wersalka odpowiada gustowi nastolatka. Zmieniły się czasy, […]

Linia dwutorowa wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi

Koszt budowy jednego kilometra linii dwutorowej wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi, jak elektrownie, warsztaty itd. wynosi ponad dziesięć milionów złotych w złocie. Sieci te budowane są zwykle w ten sposób, że odpowiednio do miejscowych możliwości technicznych, linia jest prowadzona nad poziomem ulic lub pod poziomem. Fragmenty nadziemne linii prowadzi się na wysokości takiej, aby […]

DevURL
Partnerzy serwisu: