Kolejki podmiejskie

Kolejki podmiejskie pod względem prowadzenia linii niewiele lub wcale się nie różnią od tramwaju. Jednakie dla osiągnięcia większych szybkości korzystne jest utrzymanie długich prostych odcinków i łuków o większych promieniach oraz prowadzenie ich na własnych torowiskach. Stosuje się tu przeważnie wagony o wiekszej pojemności i pociągi o kilku wagonach. W sposób podobny sa prowadzone i koleje międzymiastowe typu lekkiego. Koleje tego typu winny odegrać wielką rolę w  elektryfikacji kraju przy nowoczesnym ujęciu gospodarczym i urbanistycznym całości państwa. Powinno ono polegać na ścisłej współpracy ludności miejskiej i wiejskiej, na podtrzymaniu i rozwoju miast małych czy średnich (do 100.000 mieszkańców) jako warsztatów pracy i osiedli mieszkaniowych, przy możliwym unikaniu kosztownych i nieracjonalnych miast wielkich (ponad 400.000 mieszkań ców) . Kolejki szybkobieżne podziemne i nadziemne, tzw. «Metro». Kolejki te specjalnego typu o trakcji wyłącznie elektrycznej i o utartej już nazwie «Metro» («Chemin de fer Metropolitain» w Paryżu) stanowią sieć komunikacyjną w miastach milionowych o specjalnej konstrukcji. Wynika ona ze szczególnych warunków, jakie się wytworzyły w miastach-olbrzymach Europy i Ameryki na tle anormalnego i chaotycznego ich rozwoju w ostatnim okresie stuletnim. Zasadą tej konstrukcji jest całkowita izolacja od ruchu pieszego i kołowego wszystkich innych środków komunikacji w celu osiągnięcia maksimum bezpieczeństwa, sprawności i szybkości ruchu, która przekracza 40 kilometrów na godzinę. W tym celu kolejka musi być prowadzona w innej płaszczyźnie niż te, w których odbywa sie ruch uliczny i ruch kolei normalnotorowych itp. Zostaje to osiągnięte przez prowadzenie linii «Metro» wyłącznie w tunelach, wykopach, na nasypach i wiaduktach, które dzięki odpowiednim wzniesieniom i spadkom osiągają cel powyższy. [podobne: hologramy els, przeszczep chondrocytów, blachodachówki gontopodobne ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówki gontopodobne hologramy els przeszczep chondrocytów

Najczęściej czytane:
Krzesło ergonomiczne

Wiele pisze się i mówi o schorzeniach kręgosłupa. Problem stał się kłopotem zdrowotnym znacznej części społeczeństwa. Przyczyn jest, co najmniej kilka: niehigieniczny i siedzący tryb życia, zaniechanie uprawiania sportu, praca fizyczna i biurowa, czynniki środowiskowe.  Niestety, problemy z kręgosłupem ma coraz więcej dzieci. Ortopedzi szacują, że problem z kręgosłupem ma 80% uczniów. W przypadku dzieci […]

Aktualnie wystepuje dazenie do doskonalenia metody oceny stopnia bezpieczenstwa konstrukcji

Aktualnie występuje dążenie do doskonalenia metody oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji, łączącej elementy podejścia deterministycznego i probabilistycznego. Jest to metoda stanów granicznych. Polega ona na rozwiązywaniu problemu oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji na podstawie danych statystycznych uzyskanych z pomiarów rzeczywistych obciążeń oraz z badań wytrzymałościowych materiałów i nośności konstrukcji. Metoda stanów granicznych umożliwia ocenę stopnia bezpieczeństwa ze […]

DevURL
Partnerzy serwisu: