Kolejki podmiejskie

Kolejki podmiejskie pod względem prowadzenia linii niewiele lub wcale się nie różnią od tramwaju. Jednakie dla osiągnięcia większych szybkości korzystne jest utrzymanie długich prostych odcinków i łuków o większych promieniach oraz prowadzenie ich na własnych torowiskach. Stosuje się tu przeważnie wagony o wiekszej pojemności i pociągi o kilku wagonach. W sposób podobny sa prowadzone i koleje międzymiastowe typu lekkiego. Koleje tego typu winny odegrać wielką rolę w  elektryfikacji kraju przy nowoczesnym ujęciu gospodarczym i urbanistycznym całości państwa. Powinno ono polegać na ścisłej współpracy ludności miejskiej i wiejskiej, na podtrzymaniu i rozwoju miast małych czy średnich (do 100.000 mieszkańców) jako warsztatów pracy i osiedli mieszkaniowych, przy możliwym unikaniu kosztownych i nieracjonalnych miast wielkich (ponad 400.000 mieszkań ców) . Kolejki szybkobieżne podziemne i nadziemne, tzw. «Metro». Kolejki te specjalnego typu o trakcji wyłącznie elektrycznej i o utartej już nazwie «Metro» («Chemin de fer Metropolitain» w Paryżu) stanowią sieć komunikacyjną w miastach milionowych o specjalnej konstrukcji. Wynika ona ze szczególnych warunków, jakie się wytworzyły w miastach-olbrzymach Europy i Ameryki na tle anormalnego i chaotycznego ich rozwoju w ostatnim okresie stuletnim. Zasadą tej konstrukcji jest całkowita izolacja od ruchu pieszego i kołowego wszystkich innych środków komunikacji w celu osiągnięcia maksimum bezpieczeństwa, sprawności i szybkości ruchu, która przekracza 40 kilometrów na godzinę. W tym celu kolejka musi być prowadzona w innej płaszczyźnie niż te, w których odbywa sie ruch uliczny i ruch kolei normalnotorowych itp. Zostaje to osiągnięte przez prowadzenie linii «Metro» wyłącznie w tunelach, wykopach, na nasypach i wiaduktach, które dzięki odpowiednim wzniesieniom i spadkom osiągają cel powyższy. [podobne: parafia odrzykoń, meksykański sukulent, schody samonośne ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: meksykański sukulent parafia odrzykoń schody samonośne

Najczęściej czytane:
Bledy projektowania to nie tylko niewlasciwe obliczenia statyczne lub wytrzymalosciowe, czy zle rozwiazania konstrukcyjne

Błędy projektowania to nie tylko niewłaściwe obliczenia statyczne lub wytrzymałościowe, czy złe rozwiązania konstrukcyjne. Źródłem błędów może być pominięcie lub niewłaściwe oszacowanie przez projektanta wartości i rozkładu naprężeń własnych, np. powstałych w materiale w procesie walcowania lub spawania albo wywołanych wzajemnym dostosowywaniem się elementów konstrukcji pod obciążeniem i niemożliwością powrotu do stanu pierwotnego, a także […]

Charakter topograficzny miasta

Duże znaczenie ma charakter topograficzny miasta: na terenach zupełnie płaskich ruch ten osiąga cyfry maksymalne, gdy na terenach wykazujących choćby łagodne spadki maleje do jednej trzeciej w odniesieniu do tej samej ilości mieszkańców miasta i do analogicznych warunków życia. Podobnie jak w ruchu pieszym, stwierdzamy dużą ilość ofiar wypadków ulicznych, a przytoczona wyżej statystyka angielska […]

DevURL
Partnerzy serwisu: