Linia dwutorowa wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi

Koszt budowy jednego kilometra linii dwutorowej wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi, jak elektrownie, warsztaty itd. wynosi ponad dziesięć milionów złotych w złocie. Sieci te budowane są zwykle w ten sposób, że odpowiednio do miejscowych możliwości technicznych, linia jest prowadzona nad poziomem ulic lub pod poziomem. Fragmenty nadziemne linii prowadzi się na wysokości takiej, aby nie kolidowały z normalnym ruchem różnego typu wehikułów ulicznych. Oczywiście nasypy mogą być budowane ze względu na brak miejsca w ulicy tylko w razach wyjątkowych, natomiast zwykła konstrukcja jest wiadukt żelazny lub żelbetowy. Zajmuje on jednak sporo miejsca w przekroju poprzecznym ulicy, a mianowicie około 7—8 m, wywołuje niesłychany hałas przy przebieganiu pociągów i wstrząsy. Pasmo ulicy znajdujące się pod wiaduktem z powodu gęsto stojących słupów konstrukcyjnych, mroku i halasu, jest zupełnie bezużyteczne, Tak np w New Yorku i w Chicago, gdzie istnieje duża sieć linii nadziemnych, pochodzących jeszcze z połowy XIX w., wspomniane wady powodują zupełną deprecjację przylegających bloków domów. Wyludniają się tu całkowicie mieszkania, biura i nawet sklepy. Unika się tych niedogodności całkowicie w liniach podziemnych. Budowane one są w trzech typach: tunelu płytkiego, półgłębokiego i głębokiego. Tunel płytki (np. w Berlinie) jest właściwie przesklepionym wykopem o kilkometrowej głębokości. Posiada on zaletę łatwej komunikacji z poziomem ulicy, natomiast wywołuje trudności przy przechodzeniu pod fundamentami domów i uzależnia linię «Metro» od ukłdadu ulic. Typ półgłęboki, stosowany w dużej mierze w Paryżu, budowany bądź sposobem odkrywkowym, bądź tunelowym, zagłębia tory do 8—12 metrów poniżej poziomu ulicy. Pozwala to na łatwe przechodzenie pod fundamentami domów, na prowadzenie różnego rodzaju sieci instalacyjnych ponad pokrywą tunelu, pod powierzchnią ulicy. [przypisy: parafia odrzykoń, meksykański sukulent, schody samonośne ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: meksykański sukulent parafia odrzykoń schody samonośne

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Aktualnie wystepuje dazenie do doskonalenia metody oceny stopnia bezpieczenstwa konstrukcji

Aktualnie występuje dążenie do doskonalenia metody oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji, łączącej elementy podejścia deterministycznego i probabilistycznego. Jest to metoda stanów granicznych. Polega ona na rozwiązywaniu problemu oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji na podstawie danych statystycznych uzyskanych z pomiarów rzeczywistych obciążeń oraz z badań wytrzymałościowych materiałów i nośności konstrukcji. Metoda stanów granicznych umożliwia ocenę stopnia bezpieczeństwa ze […]

Kruche pekniecia pojawiaja sie nie tylko w materialach, które charakteryzuja sie brakiem lub mala zdolnoscia do odksztalcen plastycznych.

Kruche pęknięcia pojawiają się nie tylko w materiałach, które charakteryzują się brakiem lub małą zdolnością do odkształceń plastycznych. Na przykład stal może wykazywać znaczną kruchość w niskich wartościach temperatury. Z drugiej strony w betonie, który ulega zniszczeniu przy nieznacznych odkształceniach i w zasadzie bez deformacji plastycznych, gdy jest poddany przestrzennemu stanowi naprężeń, nie pojawią się […]

DevURL
Partnerzy serwisu: