Linia dwutorowa wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi

Koszt budowy jednego kilometra linii dwutorowej wraz z urządzeniami pomocniczymi i centralnymi, jak elektrownie, warsztaty itd. wynosi ponad dziesięć milionów złotych w złocie. Sieci te budowane są zwykle w ten sposób, że odpowiednio do miejscowych możliwości technicznych, linia jest prowadzona nad poziomem ulic lub pod poziomem. Fragmenty nadziemne linii prowadzi się na wysokości takiej, aby nie kolidowały z normalnym ruchem różnego typu wehikułów ulicznych. Oczywiście nasypy mogą być budowane ze względu na brak miejsca w ulicy tylko w razach wyjątkowych, natomiast zwykła konstrukcja jest wiadukt żelazny lub żelbetowy. Zajmuje on jednak sporo miejsca w przekroju poprzecznym ulicy, a mianowicie około 7—8 m, wywołuje niesłychany hałas przy przebieganiu pociągów i wstrząsy. Pasmo ulicy znajdujące się pod wiaduktem z powodu gęsto stojących słupów konstrukcyjnych, mroku i halasu, jest zupełnie bezużyteczne, Tak np w New Yorku i w Chicago, gdzie istnieje duża sieć linii nadziemnych, pochodzących jeszcze z połowy XIX w., wspomniane wady powodują zupełną deprecjację przylegających bloków domów. Wyludniają się tu całkowicie mieszkania, biura i nawet sklepy. Unika się tych niedogodności całkowicie w liniach podziemnych. Budowane one są w trzech typach: tunelu płytkiego, półgłębokiego i głębokiego. Tunel płytki (np. w Berlinie) jest właściwie przesklepionym wykopem o kilkometrowej głębokości. Posiada on zaletę łatwej komunikacji z poziomem ulicy, natomiast wywołuje trudności przy przechodzeniu pod fundamentami domów i uzależnia linię «Metro» od ukłdadu ulic. Typ półgłęboki, stosowany w dużej mierze w Paryżu, budowany bądź sposobem odkrywkowym, bądź tunelowym, zagłębia tory do 8—12 metrów poniżej poziomu ulicy. Pozwala to na łatwe przechodzenie pod fundamentami domów, na prowadzenie różnego rodzaju sieci instalacyjnych ponad pokrywą tunelu, pod powierzchnią ulicy. [przypisy: parafia odrzykoń, meksykański sukulent, schody samonośne ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: meksykański sukulent parafia odrzykoń schody samonośne

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Architektura: Solvay Brussels School / ART & BUILD ARCHITECT

Dzięki uprzejmości Art & Build Architects: ART & BUILD ARCHITECT Lokalizacja: Miasto Bruksela, Belgia Rok projektu: 2010 Obszar projektu: 9 600 m. Fotografie: dzięki uprzejmości Art & Build + 7 Szkoła biznesu Solvay podtrzymywała tradycje doskonałości akademickiej od wielu dziesięcioleci jako fundament swojej działalności. reputacja. Architekci. celem było stworzenie projektu, który odzwierciedlałby edukację i wartości […]

Najprostszym rodzajem drgan sa drgania harmoniczne proste

Najprostszym rodzajem drgań są drgania harmoniczne proste, których równania ruchu zapisać można w funkcji sinusa lub cosinusa. Ruch taki można opisać matematycznie przez uwzględnienie jego szczególnych cech. Równanie różniczkowe ruchu opisuje ruch masy m wokół punktu równowagi. W modelu punkt porusza się po okręgu o promieniu R ruchem jednostajnym. Rzut punktu oś X-X oscyluje wokół […]

DevURL
Partnerzy serwisu: