Kruche pekniecia pojawiaja sie nie tylko w materialach, które charakteryzuja sie brakiem lub mala zdolnoscia do odksztalcen plastycznych.

Kruche pęknięcia pojawiają się nie tylko w materiałach, które charakteryzują się brakiem lub małą zdolnością do odkształceń plastycznych. Na przykład stal może wykazywać znaczną kruchość w niskich wartościach temperatury. Z drugiej strony w betonie, który ulega zniszczeniu przy nieznacznych odkształceniach i w zasadzie bez deformacji plastycznych, gdy jest poddany przestrzennemu stanowi naprężeń, nie pojawią się w nim rysy, nawet przy odkształceniach przekraczających kilkanaście razy jego odkształcalność graniczną pod obciążeniem jednokierunkowym. Ogólnie należy stwierdzić, że problemy kruchych pęknięć konstrukcji są skomplikowane i dotąd w pełni nie wyjaśnione. Przeprowadzone w kilku krajach szczegółowe analizy wszystkich zarejestrowanych katastrof budowlanych wykazały, że najczęstszą ich przyczyną był brak dostatecznej kontroli i niewykrycie rażących pomyłek. Przykładami są: błędne użycie wzoru, zastosowanie innego gatunku stali itp. Błędów takich nie można wyeliminować nawet przez największe uściślanie współczynników i wartości charakterystycznych. Liczne błędy stwierdzono przy przejmowaniu budowy przez innego wykonawcę. Powodem katastrof było też przeciążenie budowli wskutek składowania materiałów, brak kontroli zabezpieczeń i usztywnień konstrukcji, brak kontroli pośrednich etapów budowy. Tylko dobrze przemyślana i dokładnie prowadzona kontrola może takie przyczyny usunąć. [patrz też: ile kosztuje glamour, mechanizm zwrotniczy, mechanizm zwrotniczy Kraków ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ile kosztuje glamour mechanizm zwrotniczy mrówka brzeg

Najczęściej czytane:
Kolejki podmiejskie

Kolejki podmiejskie pod względem prowadzenia linii niewiele lub wcale się nie różnią od tramwaju. Jednakie dla osiągnięcia większych szybkości korzystne jest utrzymanie długich prostych odcinków i łuków o większych promieniach oraz prowadzenie ich na własnych torowiskach. Stosuje się tu przeważnie wagony o wiekszej pojemności i pociągi o kilku wagonach. W sposób podobny sa prowadzone i […]

Opłacalność ekonomiczna

Jako orientacyjną granicę opłacalnosci ekonomicznej należy przyjąć ten stosunek w granicach 3:2, to znaczy, że zdjęcie nawet trzymetrowego nadkładu może być rentowne przy uzyskaniu 2 m grubej warstwy użytecznej. Posiadając ścisłe dane, dotyczące zapotrzebowania budowy na materiał skalny oraz grubość warstwy skały użytecznej można określić powierzchnię skrywy oraz obliczyć roboty ziemne. Jeżeli zostanie stwierdzone, że […]

DevURL
Partnerzy serwisu: