Kształtowanie sieci arterii

Kształtowanie sieci arterii wynika z poszczególnych cech ruchu, jak jego płynność, szybkość i rodzaj. Pod względem płynności ruchu rozróżniamy arterie o ruchu przeważająco płynnym, tj. arterie tranzytowe miejskie i przede wszystkim zamiejskie. Pojazdy na nich sie nie zatrzymują lub zatrzymują sie w rzadkich wypadkach i w dużych odstępach, dzięki czemu mogą rozwijać znaczną szybkość. Arterie te mogą również przy względnie małej szerokości jezdni przepuszczać bardzo znaczną ilość pojazdów w ciągu jednostki czasu. Przykład takiej arterii widzimy w dobrze zaprojektowanych szosach zamiejskich o znacznym, szybkim i jednolitym ruchu motorowym. Odmienny rodzaj stanowia arterie o ruchu przerywanym — tj. arterie obudowane dużymi domami, sklepami, biurami lub innymi warsztatami pracy i gmachami publicznymi, których obsługa i użytkowanie powodują zatrzymywanie pojazdów, ich postój, ładowanie towarów itp. Należą tu również arterie z wielokrotnymi skrzyżowaniami i węzłami komunikacyjnymi. Z punktu widzenia związku arterii z otaczającą dzielnicą i jej funkcji w całości organizmu miejskiego oraz szybkości i rodzaju ruchu, rozróżniamy: 1. Arterie ruchu tranzytowego, obsługujące szeregi miast, powiatów, województw, znaczne obszary całego państwa i łączące się z siecią szlaków międzynarodowych. Przy znacznym rozwoju ruchu motorowego dalekobieżnego na drogach arteria taka winna być odpowiednio prowadzona i utrzymywana. Przechodzac przez wsie i miasteczka lub większe miasta, wprowadza ona z natury rzeczy swoiste wymagania techniczne i pierwiastek szybkiego, natężonego ruchu do drobnych nieraz i nieprzygotowanych do tego zadania organizmów miejskich. Rozwój ruchu samochodowego, wielkich i szybkobieżnych autobusów i samochodów ciężarowych, wymaga odpowiednich warunków konstrukcyjnych w układzie fragmentów tych arterii, przechodzących przez miasto. Dotyczą one przede wszystkim szerokości arterii i utrzymania właściwych spadków, budowy nawierzchni, możliwie długich ciągów w planie, nie przerywanych przecznicami, a także izolacji od drobnego 1 często przerywanego ruchu lokalnego. [przypisy: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Najczęściej czytane:
Wyrazenia wyznaczaja amplitude i faze drgan wymuszonych

Przyjmując, że mimośrody wzbudzonych drgań są umieszczone na wale, wówczas składowa pionowa siły odśrodkowej F ma w czasie jednostajnego obrotu wału jest siłą wymuszającą drgania masy m. Tę siłę wymuszającą można zapisać w postaci F = Fmaxcoswot. Wyrażenia wyznaczają amplitudę i fazę drgań wymuszonych. Z równań tych wynika, że amplituda Al i faza 61 drgań […]

Mechanizm odprowadzania wody z tworzywa betonowego w tych warstwach mozna przedstawic, jako hydrodynamiczny proces filtracji

Mechanizm odprowadzania wody z tworzywa betonowego w tych warstwach można przedstawić, jako hydrodynamiczny proces filtracji i jednej warstwy do drugiej trwający do chwili, kiedy nie zaistnieje równowaga pomiędzy siłami zewnętrznymi i wewnętrznymi. W efekcie jednak, przy stałym ciśnieniu prasującym, poszczególne warstwy ścianki wyrobu charakteryzować się będą różnymi wartościami Co. Ponieważ porowatość stwardniałego betonu zależy m.in. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: