Kształtowanie sieci arterii

Kształtowanie sieci arterii wynika z poszczególnych cech ruchu, jak jego płynność, szybkość i rodzaj. Pod względem płynności ruchu rozróżniamy arterie o ruchu przeważająco płynnym, tj. arterie tranzytowe miejskie i przede wszystkim zamiejskie. Pojazdy na nich sie nie zatrzymują lub zatrzymują sie w rzadkich wypadkach i w dużych odstępach, dzięki czemu mogą rozwijać znaczną szybkość. Arterie te mogą również przy względnie małej szerokości jezdni przepuszczać bardzo znaczną ilość pojazdów w ciągu jednostki czasu. Przykład takiej arterii widzimy w dobrze zaprojektowanych szosach zamiejskich o znacznym, szybkim i jednolitym ruchu motorowym. Odmienny rodzaj stanowia arterie o ruchu przerywanym — tj. arterie obudowane dużymi domami, sklepami, biurami lub innymi warsztatami pracy i gmachami publicznymi, których obsługa i użytkowanie powodują zatrzymywanie pojazdów, ich postój, ładowanie towarów itp. Należą tu również arterie z wielokrotnymi skrzyżowaniami i węzłami komunikacyjnymi. Z punktu widzenia związku arterii z otaczającą dzielnicą i jej funkcji w całości organizmu miejskiego oraz szybkości i rodzaju ruchu, rozróżniamy: 1. Arterie ruchu tranzytowego, obsługujące szeregi miast, powiatów, województw, znaczne obszary całego państwa i łączące się z siecią szlaków międzynarodowych. Przy znacznym rozwoju ruchu motorowego dalekobieżnego na drogach arteria taka winna być odpowiednio prowadzona i utrzymywana. Przechodzac przez wsie i miasteczka lub większe miasta, wprowadza ona z natury rzeczy swoiste wymagania techniczne i pierwiastek szybkiego, natężonego ruchu do drobnych nieraz i nieprzygotowanych do tego zadania organizmów miejskich. Rozwój ruchu samochodowego, wielkich i szybkobieżnych autobusów i samochodów ciężarowych, wymaga odpowiednich warunków konstrukcyjnych w układzie fragmentów tych arterii, przechodzących przez miasto. Dotyczą one przede wszystkim szerokości arterii i utrzymania właściwych spadków, budowy nawierzchni, możliwie długich ciągów w planie, nie przerywanych przecznicami, a także izolacji od drobnego 1 często przerywanego ruchu lokalnego. [przypisy: Urządzanie wnętrz, Urządzanie wnętrz projektowanie, Urządzanie wnętrz wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: architektura wnętrz mała architektura Urządzanie wnętrz

Najczęściej czytane:
Ruch pieszy

Najbardziej przydatnym, naturalnym i łatwym środkiem komunikacji miejskiej jest ruch pieszy, Stosowany na niewielkich przestrzeniach miasta niewielkiego lub w granicach jednej dzielnicy miasta bardzo wielkiego, odpowiada siłom fizycznym przeciętnego mieszkańca miasta, przyczynia się nieraz w dużym stopniu do podniesienia stanu zdrowotnego i nie wywołuje wielkich obciążeń gospodarczych dla społeczeństwa miejskiego. Ruch pieszy wynikający z właściwości […]

Przy formowaniu elementów prefabrykowanych z zastosowaniem metody odpowietrzania przyjmowane moga byc dwie metody

Przy formowaniu elementów prefabrykowanych z zastosowaniem metody odpowietrzania przyjmowane mogą być dwie metody. Pierwsza z nich, to odpowietrzanie powierzchniowe przeprowadzane za pomocą wkładek odpowietrzających, umieszczonych pomiędzy mieszanką betonową a ściankami form, lub za pomocą specjalnych płyt odpowietrzających układanych bezpośrednio na górną powierzchnię formowanych elementów. Przy odpowietrzaniu powierzchniowym, w zależności od ułożenia wkładek lub płyt odpowietrzających […]

DevURL