Kształtowanie sieci arterii

Kształtowanie sieci arterii wynika z poszczególnych cech ruchu, jak jego płynność, szybkość i rodzaj. Pod względem płynności ruchu rozróżniamy arterie o ruchu przeważająco płynnym, tj. arterie tranzytowe miejskie i przede wszystkim zamiejskie. Pojazdy na nich sie nie zatrzymują lub zatrzymują sie w rzadkich wypadkach i w dużych odstępach, dzięki czemu mogą rozwijać znaczną szybkość. Arterie te mogą również przy względnie małej szerokości jezdni przepuszczać bardzo znaczną ilość pojazdów w ciągu jednostki czasu. Przykład takiej arterii widzimy w dobrze zaprojektowanych szosach zamiejskich o znacznym, szybkim i jednolitym ruchu motorowym. Odmienny rodzaj stanowia arterie o ruchu przerywanym — tj. arterie obudowane dużymi domami, sklepami, biurami lub innymi warsztatami pracy i gmachami publicznymi, których obsługa i użytkowanie powodują zatrzymywanie pojazdów, ich postój, ładowanie towarów itp. Należą tu również arterie z wielokrotnymi skrzyżowaniami i węzłami komunikacyjnymi. Z punktu widzenia związku arterii z otaczającą dzielnicą i jej funkcji w całości organizmu miejskiego oraz szybkości i rodzaju ruchu, rozróżniamy: 1. Arterie ruchu tranzytowego, obsługujące szeregi miast, powiatów, województw, znaczne obszary całego państwa i łączące się z siecią szlaków międzynarodowych. Przy znacznym rozwoju ruchu motorowego dalekobieżnego na drogach arteria taka winna być odpowiednio prowadzona i utrzymywana. Przechodzac przez wsie i miasteczka lub większe miasta, wprowadza ona z natury rzeczy swoiste wymagania techniczne i pierwiastek szybkiego, natężonego ruchu do drobnych nieraz i nieprzygotowanych do tego zadania organizmów miejskich. Rozwój ruchu samochodowego, wielkich i szybkobieżnych autobusów i samochodów ciężarowych, wymaga odpowiednich warunków konstrukcyjnych w układzie fragmentów tych arterii, przechodzących przez miasto. Dotyczą one przede wszystkim szerokości arterii i utrzymania właściwych spadków, budowy nawierzchni, możliwie długich ciągów w planie, nie przerywanych przecznicami, a także izolacji od drobnego 1 często przerywanego ruchu lokalnego. [przypisy: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Najczęściej czytane:
Długości ważniejszych sieci «Metro»

Długości ważniejszych sieci «Metro» są następujące: New York — 432 km, Londyn — 363 km, Paryż — 145 km, Berlin — 76 km. Zważywszy, że koszt budowy jednego kilometra wynosi kilkanaście milionów złotych, widzimy, że powyższe miasta zainwestowały w tych urządzeniach komunikacyjnych miliardowe kapitały. W projektowaniu sieci komunikacyjnych miast nowoczesnych wskazanym byłoby prowadzenie linii w […]

Skuteczna wartosc amplitudy drgan

Najbardziej poprawne warunki zagęszczania uzyskuje się, jeżeli urządzenie wibracyjne wprowadzi się w drgania pod pełnym obciążeniem. Jako charakterystykę drgań takiego stanu traktuje się częstotliwość drgań układu mierzoną w okolicach środka działania źródła drgań. Ta częstotliwość drgań waha się w granicach 2000 do 12000 min-1 i więcej, jest zbliżona do optymalnej częstotliwości drgań własnych mieszanki, którą […]

DevURL
Partnerzy serwisu: