PIC-510

Kolejki podmiejskie

Kolejki podmiejskie pod względem prowadzenia linii niewiele lub wcale się nie różnią od tramwaju. Jednakie dla osiągnięcia większych szybkości korzystne jest utrzymanie długich prostych odcinków i łuków o większych promieniach oraz prowadzenie ich na własnych torowiskach. Stosuje się tu przeważnie wagony o wiekszej pojemności i pociągi o kilku wagonach. W sposób podobny sa prowadzone i koleje międzymiastowe typu lekkiego. Koleje tego typu winny odegrać wielką rolę w  elektryfikacji kraju przy nowoczesnym ujęciu gospodarczym i urbanistycznym całości państwa. Powinno...

Więcej »

Z pogoni za czasem

Człowiek od początku rozwoju cywilizacji usiłował zapanować nad swoim najgorszym wrogiem – uciekającym czasem. Rzeczywistość została posegregowana na odcinki czasowe, dzięki czemu mamy, jako taką kontrolę nad upływającym czasem. Funkcjonujemy w rytm zjawisk naturalnych, jak np: rytm dobowy, czy rytm pór roku. Czas ucieka, a człowiek i otaczająca go przyroda zmieniają się nieustannie. Przemijają pokolenia, które uczą się życia od starszych i zostawiają po sobie zmienioną rzeczywistość. Wyróżnikiem naszego życia jest czas. Ludzkość nauczyła się odmierzać cza...

Więcej »

Przykladem zlozonosci problemu bezpieczenstwa konstrukcji ze wzgledu na utrate statecznosci

Bywa na przykład, że w konstrukcjach normalnie niewrażliwych na odstępstwa wymiarów przekrojów od wartości obliczeniowych, a także niewrażliwych na naprężenia wstępne wzbudzone w procesie produkcyjnym, niektóre okoliczności powodują, że czynniki te znacznie zmniejszają wartości sił krytycznych. Przykładem złożoności problemu bezpieczeństwa konstrukcji ze względu na utratę stateczności może być porównanie wyników rozwiązania teoretycznego i eksperymentu, dotyczących zachowania się cienkościennych rur stalowych pod osiowym obciążeniem ściskającym. Wyniki te różnią...

Więcej »

usługi piaskowanie łódź

Długi szereg zadań, jakim ma sprostać sieć uliczna, stał się nieraz powodem niezrozumienia jej konstrukcji i przeznaczenia oraz pociągnął w konsekwencji bardzo nieraz mylną i w najwyższym stopniu nie celową budowę. Za przykład błędnych rozwiązań mogą służyć sieci uliczne większości dużych miast europejskich, zbudowane w ostatnim okresie stuletnim. Główne błędy dotychczas popełniane są następujące: T) brak zróżniczkowania linii ulicznych różnych typów, 2) zbyteczne lub zbyt szczupłe wymiary w szerokościach i błędy w szczegółach przekrojów poprzecznych, 3) nieby...

Więcej »
http://www.meble-drewniane.net.pl 751#nissan forum murano , #schemat instalacji przyczepy , #windows 7 gpt , #nowoczesna fototapeta , #samsung aktualizacja tv , #listwy do kafelek , #wózek magazynowy castorama , #jak zrobić zakładkę , #ld 550 , #grzyby na drzewach ,