poglad Benjamina Bakera

Problem określania racjonalnego stopnia bezpieczeństwa konstrukcji pozostaje otwarty. Badania nad nim będą towarzyszyły działalności inżynierskiej, jak długo będzie w niej występowało dążenie do projektowania konstrukcji nowoczesnych i oryginalnych. Jest to bowiem zawsze związane z podejmowaniem ryzyka, którego stopień musi inżynier oceniać realnie, na podstawie racjonalnych przesłanek. Dobrze charakteryzuje tę stronę działalności inżynierskiej pogląd Benjamina Bakera twórcy pierwczego mostu Firth of Forth w Szkocji, wyrażony w 1884 r. : gdybym udawał, że projektowanie i budowa mostu Forth nie powodowały u tych, którzy się tym zajmowali niepokojów zarówno w okresie realizacji, jak i o przyszłość, nie uwierzyłby mi żaden doświadczony inżynier. Jest oczywiste, że gdy mamy do czynienia z rozwiązaniami bezprecedensowymi, najlepszym inżynierem jest ten, kto popełni najmniej pomyłek. Błędy, projektowania Błędy w projektach mostów rzadko bywają w pełni ujawnione, gdyż obciążają zarówno zespół projektujący jak i kontrolujący, który rozwiązanie przyjął i zatwierdził. Przeważnie też wysuwa się dodatkowe argumenty, po części nawet słuszne, które mają zmniejszyć odpowiedzialność projektantów. Błędy projektowania mają często źródło w nie dostatecznej wiedzy o zjawiskach zachodzących w konstrukcjach. Dlatego nasilają się w okresach wprowadzania do praktyki nowych rozwiązań mostów. [więcej w: ile kosztuje glamour, remont starego domu blog, mrówka brzeg ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ile kosztuje glamour mrówka brzeg remont starego domu blog

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Kolejki podmiejskie

Kolejki podmiejskie pod względem prowadzenia linii niewiele lub wcale się nie różnią od tramwaju. Jednakie dla osiągnięcia większych szybkości korzystne jest utrzymanie długich prostych odcinków i łuków o większych promieniach oraz prowadzenie ich na własnych torowiskach. Stosuje się tu przeważnie wagony o wiekszej pojemności i pociągi o kilku wagonach. W sposób podobny sa prowadzone i […]

Nanoszenie mieszanki betonowej do form otwartych przy zastosowaniu rozdzielacza lyzkowego lub rozdzielacza wyposazonego w przenosnik tasmowy nastepuje przy ograniczonych liczbach obrotów form

Nanoszenie mieszanki betonowej do form otwartych przy zastosowaniu rozdzielacza łyżkowego lub rozdzielacza wyposażonego w przenośnik taśmowy następuje przy ograniczonych liczbach obrotów form, zazwyczaj do 2/3 obrotów maksymalnych. Po wstępnym ułożeniu mieszanki betonowej włączone zostają pełne obroty form i prowadzony jest w tych warunkach właściwy proces formowania. W niektórych przypadkach te dwa etapy zagęszczania tworzywa wstępne […]

DevURL
Partnerzy serwisu: