poglad Benjamina Bakera

Problem określania racjonalnego stopnia bezpieczeństwa konstrukcji pozostaje otwarty. Badania nad nim będą towarzyszyły działalności inżynierskiej, jak długo będzie w niej występowało dążenie do projektowania konstrukcji nowoczesnych i oryginalnych. Jest to bowiem zawsze związane z podejmowaniem ryzyka, którego stopień musi inżynier oceniać realnie, na podstawie racjonalnych przesłanek. Dobrze charakteryzuje tę stronę działalności inżynierskiej pogląd Benjamina Bakera twórcy pierwczego mostu Firth of Forth w Szkocji, wyrażony w 1884 r. : gdybym udawał, że projektowanie i budowa mostu Forth nie powodowały u tych, którzy się tym zajmowali niepokojów zarówno w okresie realizacji, jak i o przyszłość, nie uwierzyłby mi żaden doświadczony inżynier. Jest oczywiste, że gdy mamy do czynienia z rozwiązaniami bezprecedensowymi, najlepszym inżynierem jest ten, kto popełni najmniej pomyłek. Błędy, projektowania Błędy w projektach mostów rzadko bywają w pełni ujawnione, gdyż obciążają zarówno zespół projektujący jak i kontrolujący, który rozwiązanie przyjął i zatwierdził. Przeważnie też wysuwa się dodatkowe argumenty, po części nawet słuszne, które mają zmniejszyć odpowiedzialność projektantów. Błędy projektowania mają często źródło w nie dostatecznej wiedzy o zjawiskach zachodzących w konstrukcjach. Dlatego nasilają się w okresach wprowadzania do praktyki nowych rozwiązań mostów. [więcej w: ile kosztuje glamour, remont starego domu blog, mrówka brzeg ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ile kosztuje glamour mrówka brzeg remont starego domu blog

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Ruch ciężarowy

To samo dotyczy ruchu ciężarowego, który na szosach zamiejskich w ciągu doby wynosi od fet. a ntora kilkudziesięciu do dwóch tysięcy i więcej ton, obliczenia te winny być prowadzone bardzo dokładnie i wszechstronnie, aby dać w wyniku liczby z jednej strony dotyczące zużycia jezdni, z drugiej natężenia i rodzaju ruchu. Określą one pożądane przekroje ulicy […]

Wiele katastrof, zwlaszcza mostów duzych rozpietosci, spowodowala utrata statecznosci

Wiele katastrof, zwłaszcza mostów dużych rozpiętości, spowodowała utrata stateczności (wyboczenie) elementów konstrukcji i nadal należy to do największych zagrożeń wytrzymałościowych. Szczególnie są narażone na wyboczenie konstrukcje smukłe i cienkościenne, w których stateczność decyduje o nośności. Dlatego zainteresowanie problemem bezpieczeństwa konstrukcji ze względu na utratę stateczności wystąpiło ze szczególną ostrością po II wojnie światowej. Jest ono […]

DevURL
Partnerzy serwisu: