Charakter topograficzny miasta

Duże znaczenie ma charakter topograficzny miasta: na terenach zupełnie płaskich ruch ten osiąga cyfry maksymalne, gdy na terenach wykazujących choćby łagodne spadki maleje do jednej trzeciej w odniesieniu do tej samej ilości mieszkańców miasta i do analogicznych warunków życia. Podobnie jak w ruchu pieszym, stwierdzamy dużą ilość ofiar wypadków ulicznych, a przytoczona wyżej statystyka angielska podaje z ogólnej liczby zabitych — w odniesieniu do cyklistow — 20%, a rannych 32%. Odnośne liczby absolutne wyniosły na obszarze Anglii w ciągu jednego roku 55.000 rannych i ponad 800 zabitych. Zagadnienie bezpieczeństwa dla ruchu rowerowego w sieci ulicznej i drogowej miejskiej jest przeto równie ważne, jak i w ruchu pieszym. Przy tym należy zauważyć, że ruch ten wzmaga sie wybitnie w miarę zbliżania się do Środka miasta, w którym biura, instytucje publiczne, handel itp. przyciągają cyklistów. Wyjątek stanowią arterie o największym nasileniu ruchu w miastach wielkich, które z natury rzeczy cyklistę odstraszają. Wskazanym jest przy projektowaniu nowoczesnych przekrojów arterii komunikacyjnych przewidywanie osobnych pasm dla ruchu rowerowego o szerokości przeciętnie równej 2,70 mtr. W razie konieczności szerokość tę można obniżyć do 1,80 mtr. Dalsze rozszerzenia pasm rowerowych powinny uwzględniać szerokości równe 0,90 mtr., odpowiadające jednemu rowerzyście z obustronnymi przestrzeniami zapasowymi do wymijania. Przy prowadzeniu pasma i jego skrzyżowań z ruchem kołowym na jezdni należy zwrócić uwagę ze względów bezpieczeństwa na fakt znamienny, że 80% nieszczęśliwych wypadków cyklistów ma miejsce przy I ew y m skręcie (w Anglii — prawy skręt). Na terenach niezabudowanych, w szczególności wśród zieleni, w kierunkach wycieczkowych można prowadzić pasmo rowerowe z jego wielką korzyścią niezależnie od innych pasm, ewentualnie w pobliżu pasma ruchu pieszego. Ruch motorowy. Środki komunikacji w nowoczesnej dziedzinie ruchu motorowego wykazują ogromną różnorodność wehikułów. Tak w odniesieniu do pojazdów o motorze spalinowym, jak i w odniesieniu do pojazdów o trakcji elektrycznej. [przypisy: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
W ciagu kilku sekund tysiace ton stali uleglo calkowitemu zniszczeniu

Po otrzymaniu zawiadomienia o zwiększającej się deformacji wysłał telegram nakazujący natychmiastowe wstrzymanie robót, opuszczenie przęsła przez robotników i dokładne zbadanie konstrukcji. Depesza ta jednak nadeszła za późno. Rano 29 sierpnia 1907 r. , gdy południowa część montowanej konstrukcji zbliżała się ku środkowi przęsła, konstrukcja skręciła się gwałtownie i z trzaskiem runęła do rzeki, zabierając ze […]

Łóżko dla nastolatka

Zmienia się podejście Polaków do kwestii mebli. Jeszcze 25 lat temu pełnią szczęścia było kupienie jakiegokolwiek łóżka, czy wersalki. Nikomu nie przychodziło do głowy zastanawianie się nad wzornictwem oraz nad tym, czy kolor będzie pasował do reszty wystroju. Nikt nie zaprzątał sobie głowy taką drobnostką, jak to, czy wersalka odpowiada gustowi nastolatka. Zmieniły się czasy, […]

DevURL
Partnerzy serwisu: