Charakter topograficzny miasta

Duże znaczenie ma charakter topograficzny miasta: na terenach zupełnie płaskich ruch ten osiąga cyfry maksymalne, gdy na terenach wykazujących choćby łagodne spadki maleje do jednej trzeciej w odniesieniu do tej samej ilości mieszkańców miasta i do analogicznych warunków życia. Podobnie jak w ruchu pieszym, stwierdzamy dużą ilość ofiar wypadków ulicznych, a przytoczona wyżej statystyka angielska podaje z ogólnej liczby zabitych — w odniesieniu do cyklistow — 20%, a rannych 32%. Odnośne liczby absolutne wyniosły na obszarze Anglii w ciągu jednego roku 55.000 rannych i ponad 800 zabitych. Zagadnienie bezpieczeństwa dla ruchu rowerowego w sieci ulicznej i drogowej miejskiej jest przeto równie ważne, jak i w ruchu pieszym. Przy tym należy zauważyć, że ruch ten wzmaga sie wybitnie w miarę zbliżania się do Środka miasta, w którym biura, instytucje publiczne, handel itp. przyciągają cyklistów. Wyjątek stanowią arterie o największym nasileniu ruchu w miastach wielkich, które z natury rzeczy cyklistę odstraszają. Wskazanym jest przy projektowaniu nowoczesnych przekrojów arterii komunikacyjnych przewidywanie osobnych pasm dla ruchu rowerowego o szerokości przeciętnie równej 2,70 mtr. W razie konieczności szerokość tę można obniżyć do 1,80 mtr. Dalsze rozszerzenia pasm rowerowych powinny uwzględniać szerokości równe 0,90 mtr., odpowiadające jednemu rowerzyście z obustronnymi przestrzeniami zapasowymi do wymijania. Przy prowadzeniu pasma i jego skrzyżowań z ruchem kołowym na jezdni należy zwrócić uwagę ze względów bezpieczeństwa na fakt znamienny, że 80% nieszczęśliwych wypadków cyklistów ma miejsce przy I ew y m skręcie (w Anglii — prawy skręt). Na terenach niezabudowanych, w szczególności wśród zieleni, w kierunkach wycieczkowych można prowadzić pasmo rowerowe z jego wielką korzyścią niezależnie od innych pasm, ewentualnie w pobliżu pasma ruchu pieszego. Ruch motorowy. Środki komunikacji w nowoczesnej dziedzinie ruchu motorowego wykazują ogromną różnorodność wehikułów. Tak w odniesieniu do pojazdów o motorze spalinowym, jak i w odniesieniu do pojazdów o trakcji elektrycznej. [przypisy: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych docieplenie poddasza zawór różnicowy na powrocie

Najczęściej czytane:
Wiele katastrof, zwlaszcza mostów duzych rozpietosci, spowodowala utrata statecznosci

Wiele katastrof, zwłaszcza mostów dużych rozpiętości, spowodowała utrata stateczności (wyboczenie) elementów konstrukcji i nadal należy to do największych zagrożeń wytrzymałościowych. Szczególnie są narażone na wyboczenie konstrukcje smukłe i cienkościenne, w których stateczność decyduje o nośności. Dlatego zainteresowanie problemem bezpieczeństwa konstrukcji ze względu na utratę stateczności wystąpiło ze szczególną ostrością po II wojnie światowej. Jest ono […]

Podział arterii

Arterie specjalne — do dworców kolejowych, stacji towarowych, portów, przystani rzecznych i lotnisk, wielkich zakładów przemysłowych, handlowych itp., terenów sportowych, cmentarzy, do poszczególnych instytucji i gmachów komunalnych, państwowych i publicznych różnego rodzaju. Drogi strategiczne — budowane wyłącznie dla celów wojskowych, dla przemarszów wojsk i dla obsługi poszczególnych urządzeń wojskowych — zwykle na peryferiach miasta i […]

DevURL
Partnerzy serwisu: