Rodem z kraju kwitnącej wiśni.

Egzotyczne podróżne to nie tylko kraje afrykańskie. Coraz więcej biur podróży ma oferty do takich miejsc jak: Indie, Japonia i Chiny. Przeciętnemu Polakowi te kraje kojarzą się bajecznie kolorowymi strojami mieszkańców, z ciekawą smakowo kuchnią, z dużą ilością przypraw i nietypową zastawą stołową. Polacy lubią pamiątki i dekoracje związane z Dalekim Wschodem – podobają się nam filiżanki ze scenkami rodzajowymi, kwiatami, ptakami (zwłaszcza pawiami), czy też wachlarze z motywami azjatyckimi. Często stawiamy w domu wazony, talerze, popielniczki we wzory hinduskie, czy chińskie. Chińska porcelana uchodzi za wzorcową, w końcu to ponad tysiąc lat tradycji. Rozmiary porcelanowych cudeniek są zróżnicowane – od maleńkich, gustownych filiżanek do ogrodowych wazonów o wysokości około 1 m. Pierwsze egzemplarze porcelany chińskiej do Europy trafiły w już XI w.  Od XV datuje się włoskie próby odkrycia sekretu produkcji porcelany. Najsilniejsze zainteresowanie porcelaną chińską w Europie przypada na przełom między klasycyzmem a oświeceniem dopiero na 2. Połowę XVII i 1. Połowę XVIII w, tj. na czas odkryć geograficznych w rejonie Dalekiego Wschodu. W Europie modne stało się naśladowanie kształtów i wzorów chińskiej porcelany. Przepiękne są niebieskie, czy złote wzory na białym tle. To klasyka, ale równie modne jest nowoczesne wzornictwo, np: motywy z dzieł sztuki, duże kwiaty, owoce, zwierzęta.  Z dokumentów archeologicznych wywnioskować można, że porcelana pochodzi z prymitywnej porcelany niebieskiej Qing. Jest ona ogniwem przejściowym między ceramiką a porcelany. Archeolodzy wydobyli relikty prymitywnej porcelany niebieskiej Qing, pochodzące z 4200 lat temu. Miało to miejsce w wykopaliskach w gminie Longshan w powiecie Xia, w prowincji Shanx. Początkowo porcelanę produkowano jedynie w prowincji Zhejiang. Warto wiedzieć, że już w XVII wieku porcelana chińska stała się najbardziej pożądanym prezentem na dworach Europy. Europejczycy pokochali porcelanę za piękno, urodę i delikatność formy. Dziś praktycznie każdy ma w domu, chociaż filiżankę z porcelany – to przepiękna dekoracja, świadczy o dobrym guście użytkownika. Lubimy też porcelanowe figurki, np: zwierzęta, czy laleczki. Jednym słowem wszystkie te elementy, które nie tylko upiększają dane wnętrze ale również i je ocieplają. Bo to jest w tym wszystkim najważniejsze. [hasła pokrewne: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Opłacalność ekonomiczna

Jako orientacyjną granicę opłacalnosci ekonomicznej należy przyjąć ten stosunek w granicach 3:2, to znaczy, że zdjęcie nawet trzymetrowego nadkładu może być rentowne przy uzyskaniu 2 m grubej warstwy użytecznej. Posiadając ścisłe dane, dotyczące zapotrzebowania budowy na materiał skalny oraz grubość warstwy skały użytecznej można określić powierzchnię skrywy oraz obliczyć roboty ziemne. Jeżeli zostanie stwierdzone, że […]

Architektura: Zwycięski projekt National Mall Design / Gustafson Guthrie Nichol + Davis Brody Bond

GGN / Methanoia Gustafson Guthrie Nichol i Davis Brody Bond zostali niedawno ogłoszeni zwycięzcami konkursu National Mall na Union Square. Jako najbardziej odwiedzany park w kraju, przyciągający ponad 25 milionów odwiedzających rocznie, Union Square jest miejscem ważnych historycznych wydarzeń od prezydenckich inauguracji po publiczne zgromadzenia i demonstracje. Położone u podstawy Kapitolu, zostały ocenione pod względem […]

DevURL
Partnerzy serwisu: