Schody ruchome

Stroną ujemną jest znaczna różnica poziomów ulicy i torów na stacjach, którą muszą przebywać w dół i w górę śpieszące krociowe tłumy pasażerów. Typ głęboki stosowany jest przede wszystkim w najbardziej spośród miast europejskich rozgałęzionej sieci «Metro» londyńskiej, gdzie nosi nazwę «Tube» czyli rury. Nazwa ta wiąże się z zasadą konstrukcji tunelu. Linia o dwóch, zwykle oddzielnych torach, prowadzona jest w kształcie dwóch okrągłych rur tunelowych na głębokości 20—30 i więcej metrów pod poziomem ulicy. Absolutna niezależność od wszelkich urządzeń technicznych miejskich i od najgłębiej nawet budowanych fundamentów jest wybitną dodatnią cechą tego systemu, stosowanego obecnie i w Ameryce. Strona wysoce ujemna, tj. bardzo znaczna różnica poziomów na stacjach, została usunieta przez stosowanie na wszystkich stacjach bądź wielkich dźwigów pasażerskich, bądź — w ostatnich latach — wielkich ruchomych schodów, czyli tzw. escalatorów, po których publiczność wznosi się lub opuszcza z dość dużą szybkością i bardzo dogodnie. Kosztowność tych urządzeń dodatkowych jest bardzo znaczna, a czas i energia publiczności przez nie pochłaniana, nie przyczynia się bynajmniej do zwiększenia frekwencji. Mając do przebycia kurs niewielki mieszkaniec Londynu chętniej posługuje się autobusem lub nawet idzie pieszo. Oczywiście, wybór systemu kolejki podziemnej zależy w znacznym stopniu od warunków geologicznych i wynikających z nich konsekwencji techniczno-finansowych. Poza tym trudności dokładnej wentylacji przy każdym systemie, niesłychany hałas i huk powietrza, wypieranego z całego prawie przekroju tunelu pociągiem, w którym obrysie wagonu wykorzystuje do ostatka wymiary tunelu, tworzą warunki podróży niezbyt ponętne i zdrowe. Mieszkańcy wielkich miast, spędzając dużo czasu w tej niehigienicznej i denerwującej atmosferze, ponoszą tę ofiarę, zmuszeni do niej prz ez bezplanowy i niemal bezgraniczny rozrost miast-olbrzymów. [więcej w: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Najczęściej czytane:
Efektywnosc wibrowania

Parametry drgań i ich wpływ na przebieg procesu zagęszczania. Zdaniem wielu badaczy efektywność zagęszczania mieszanek betonowych uwarunkowana jest głównie wielkością przyspieszeń nadawanych mieszance betonowej, nawet niezależnie od stosowanych częstotliwości i uzyskiwanych amplitud drgań. Jakkolwiek twierdzenie to może być dyskusyjne, tą jednak za niewątpliwe należy uznać, że wielkość wywołanych przyspieszeń ma zasadniczy wpływ na efekt procesu […]

Opłacalność ekonomiczna

Jako orientacyjną granicę opłacalnosci ekonomicznej należy przyjąć ten stosunek w granicach 3:2, to znaczy, że zdjęcie nawet trzymetrowego nadkładu może być rentowne przy uzyskaniu 2 m grubej warstwy użytecznej. Posiadając ścisłe dane, dotyczące zapotrzebowania budowy na materiał skalny oraz grubość warstwy skały użytecznej można określić powierzchnię skrywy oraz obliczyć roboty ziemne. Jeżeli zostanie stwierdzone, że […]

DevURL
Partnerzy serwisu: