Schody ruchome

Stroną ujemną jest znaczna różnica poziomów ulicy i torów na stacjach, którą muszą przebywać w dół i w górę śpieszące krociowe tłumy pasażerów. Typ głęboki stosowany jest przede wszystkim w najbardziej spośród miast europejskich rozgałęzionej sieci «Metro» londyńskiej, gdzie nosi nazwę «Tube» czyli rury. Nazwa ta wiąże się z zasadą konstrukcji tunelu. Linia o dwóch, zwykle oddzielnych torach, prowadzona jest w kształcie dwóch okrągłych rur tunelowych na głębokości 20—30 i więcej metrów pod poziomem ulicy. Absolutna niezależność od wszelkich urządzeń technicznych miejskich i od najgłębiej nawet budowanych fundamentów jest wybitną dodatnią cechą tego systemu, stosowanego obecnie i w Ameryce. Strona wysoce ujemna, tj. bardzo znaczna różnica poziomów na stacjach, została usunieta przez stosowanie na wszystkich stacjach bądź wielkich dźwigów pasażerskich, bądź — w ostatnich latach — wielkich ruchomych schodów, czyli tzw. escalatorów, po których publiczność wznosi się lub opuszcza z dość dużą szybkością i bardzo dogodnie. Kosztowność tych urządzeń dodatkowych jest bardzo znaczna, a czas i energia publiczności przez nie pochłaniana, nie przyczynia się bynajmniej do zwiększenia frekwencji. Mając do przebycia kurs niewielki mieszkaniec Londynu chętniej posługuje się autobusem lub nawet idzie pieszo. Oczywiście, wybór systemu kolejki podziemnej zależy w znacznym stopniu od warunków geologicznych i wynikających z nich konsekwencji techniczno-finansowych. Poza tym trudności dokładnej wentylacji przy każdym systemie, niesłychany hałas i huk powietrza, wypieranego z całego prawie przekroju tunelu pociągiem, w którym obrysie wagonu wykorzystuje do ostatka wymiary tunelu, tworzą warunki podróży niezbyt ponętne i zdrowe. Mieszkańcy wielkich miast, spędzając dużo czasu w tej niehigienicznej i denerwującej atmosferze, ponoszą tę ofiarę, zmuszeni do niej prz ez bezplanowy i niemal bezgraniczny rozrost miast-olbrzymów. [więcej w: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych docieplenie poddasza zawór różnicowy na powrocie

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Kształtowanie sieci arterii

Kształtowanie sieci arterii wynika z poszczególnych cech ruchu, jak jego płynność, szybkość i rodzaj. Pod względem płynności ruchu rozróżniamy arterie o ruchu przeważająco płynnym, tj. arterie tranzytowe miejskie i przede wszystkim zamiejskie. Pojazdy na nich sie nie zatrzymują lub zatrzymują sie w rzadkich wypadkach i w dużych odstępach, dzięki czemu mogą rozwijać znaczną szybkość. Arterie […]

Uzyskane w tych warunkach zmniejszenie wloskowatych kanalików warunkuje zwiekszenie sil miedzyczasteczkowych oraz zmniejszenie ilosci mikrorys

Ciśnienie wywołujące komprymację tworzywa powstaje w wyniku mechanicznego prasowania wywołanego działaniem różnicy ciśnień pomiędzy podciśnieniem w połaci elementu odpowietrzającego a normalnym ciśnieniem atmosferycznym panującym na granicy zasięgu odpowietrzania. Na skutek tego procesu i związanego z nim odprowadzenia części wody zarobowej otrzymuje się zagęszczone tworzywo o znacznie mniejszej zawartości porów powietrznych. W tworzywie betonowym poddanym działaniu […]

DevURL
Partnerzy serwisu: