W ciagu kilku sekund tysiace ton stali uleglo calkowitemu zniszczeniu

Po otrzymaniu zawiadomienia o zwiększającej się deformacji wysłał telegram nakazujący natychmiastowe wstrzymanie robót, opuszczenie przęsła przez robotników i dokładne zbadanie konstrukcji. Depesza ta jednak nadeszła za późno. Rano 29 sierpnia 1907 r. , gdy południowa część montowanej konstrukcji zbliżała się ku środkowi przęsła, konstrukcja skręciła się gwałtownie i z trzaskiem runęła do rzeki, zabierając ze sobą 82 pracowników. Naoczni świadkowie mówili, że konstrukcja złamała się prawie w środku, jakby filary były z lodu, a ich końce nagle stopniały. W ciągu kilku sekund tysiące ton stali uległo całkowitemu zniszczeniu. Jeden z ocalałych robotników zeznał później przed komisją prowadzącą dochodzenie, że znalazł dwa pęknięte nity, których jedne końce były ruchome, a drugie tkwiły mocno w konstrukcji. Zwrócił na ten fakt uwagę majstrowi, a także na to, że żebra pasa dolnego miały pochylenie dośrodkowe. Majster jednak uważał, że to nie ma większego znaczenia. Inny pracownik, który na wysokości 22 m pracował na wysuniętej wspornikowo konstrukcji, usłyszał nagły trzask i zobaczył obok siebie pęknięty przewód sprężonego powietrza. Szybko uciekł z mostu, przy czym pod jego nogami rozwierał się pomost. To, że zdążył dobiec do końca mostu, świadczy, że konstrukcja runęła w ciągu 5+10 s. W chwili katastrofy na moście znajdował się 200-tonowy dźwig, a niedaleko filara rozbierano drugi dźwig o masie 800 t. Ponadto na moście stał pociąg z materiałami budowlanymi. Wstrząsająca jest osobista tragedia T. Coopera, który całe swoje życie poświęcił budowie mostów. Po katastrofie w Quebec Cooper ustąpił z zajmowanego stanowiska, a w kilka lat później zmarł, załamany wypadkiem. [hasła pokrewne: remont starego domu blog, obróbka ręczna, grzejniki konwektorowe ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: grzejniki konwektorowe obróbka ręczna remont starego domu blog

Najczęściej czytane:
Podział arterii

Arterie specjalne — do dworców kolejowych, stacji towarowych, portów, przystani rzecznych i lotnisk, wielkich zakładów przemysłowych, handlowych itp., terenów sportowych, cmentarzy, do poszczególnych instytucji i gmachów komunalnych, państwowych i publicznych różnego rodzaju. Drogi strategiczne — budowane wyłącznie dla celów wojskowych, dla przemarszów wojsk i dla obsługi poszczególnych urządzeń wojskowych — zwykle na peryferiach miasta i […]

Kształtowanie sieci arterii

Kształtowanie sieci arterii wynika z poszczególnych cech ruchu, jak jego płynność, szybkość i rodzaj. Pod względem płynności ruchu rozróżniamy arterie o ruchu przeważająco płynnym, tj. arterie tranzytowe miejskie i przede wszystkim zamiejskie. Pojazdy na nich sie nie zatrzymują lub zatrzymują sie w rzadkich wypadkach i w dużych odstępach, dzięki czemu mogą rozwijać znaczną szybkość. Arterie […]

DevURL
Partnerzy serwisu: