Wiele katastrof, zwlaszcza mostów duzych rozpietosci, spowodowala utrata statecznosci

Wiele katastrof, zwłaszcza mostów dużych rozpiętości, spowodowała utrata stateczności (wyboczenie) elementów konstrukcji i nadal należy to do największych zagrożeń wytrzymałościowych. Szczególnie są narażone na wyboczenie konstrukcje smukłe i cienkościenne, w których stateczność decyduje o nośności. Dlatego zainteresowanie problemem bezpieczeństwa konstrukcji ze względu na utratę stateczności wystąpiło ze szczególną ostrością po II wojnie światowej. Jest ono związane z ówczesną tendencją budowy konstrukcji mostowych dużych rozpiętości z bardzo ekonomicznych cienkościennych użebrowanych dźwigarów blachownicowych o przekrojach skrzynkowych. Właśnie wiele takich konstrukcji uległo katastrofom wskutek utraty stateczności swych elementów, głównie środników. Między innymi zostały w ten sposób zniszczone cienkościenne dźwigary o przekrojach skrzynkowych mostów w Milford Haven (Anglia), w Wiedniu (Austria), w Melbourne, most West Gate (Australia) i wiele mostów w RFN. Ocena rzeczywistego bezpieczeństwa konstrukcji mostu ze względu na możliwość utraty stateczności jej elementów sprawia dotychczas znaczne trudności. Elementy konstrukcji mogą ulec wyboczeniu bez uprzedniego wystąpienia odkształceń plastycznych. Utrata stateczności może mieć wiele postaci, gdyż poszczególne elementy konstrukcji ulegają rozmaitym postaciom wyboczenia. [hasła pokrewne: docieplenie poddasza, koszulka rezi, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: docieplenie poddasza frykas lublin koszulka rezi

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Zdrowe plecy

Siedzący tryb życia, praca biurowa, brak ruchu nie sprzyjają zdrowiu i mogą być przyczyną dolegliwości bólowych kręgosłupa. Niekorzystna dla kręgosłupa jest również wielogodzinna praca w pozycji stojące, która również skutkuje nieprawidłową postawą i zmianami w wyglądzie kręgosłupa. Zdaniem ortopedów niekorzystnym zmianom można zapobiec.  Niewielka część populacji ma w pracy możliwość ruchu. Dlatego tak ważne są […]

Ruch ciężarowy

To samo dotyczy ruchu ciężarowego, który na szosach zamiejskich w ciągu doby wynosi od fet. a ntora kilkudziesięciu do dwóch tysięcy i więcej ton, obliczenia te winny być prowadzone bardzo dokładnie i wszechstronnie, aby dać w wyniku liczby z jednej strony dotyczące zużycia jezdni, z drugiej natężenia i rodzaju ruchu. Określą one pożądane przekroje ulicy […]

DevURL
Partnerzy serwisu: