Arterie

Winny one być zasadniczo prowadzone z dala od terenów zabudowanych. Sytuacje taką spostrzegamy często w małych a nawet i dużych miastach, gdzie wielkie szlaki przechodzą w głąb starych wąskich ulic, natrafiając na rynki, zapełnione ruchem lokalnym, targowiska, place jarmarczne itp. Główne arterie ruchu miejskiego i wielkomiejskiego. Odpowiednio do kierunków, w jakich przebiegają w planie miasta i zależnie od jego kształtu, spotykamy: linie podłużne (obsługujące zabudowane pasma miejskie), promieniowe czyli radialne (odgrywajace dużą role w miastach wielkich) i okólne. Tu zaliczają się również wielkie arterie sieci komunikacji państwowej, przechodzące przez obszar miasta lub w jego pobliżu. Arterie międzydzielnicowe, które łączą między sobą poszczególne obszary miejskie, mieszkaniowe, przemysłowe, tereny wypoczynkowe itp. i przechodzą przez środek miasta. Arterie odbarczające — prowadzone są w przybliżeniu równolegle do arterii głównych w mieście dla przeprowadzenia ruchu zbyt może obciążającego linię ziemną linią główną. Stosowane są często w Śródmieściu ściśle zabudowanym, przy rozdziale ruchu linii głównej na osobowy i ciężarowy lub przy wprowadzeniu dwóch linii ruchu jednokierunkowego. Arterie objazdowe, okólne prowadzone są w celu skierowania ruchu tranzytowego lub międzydzielnicowego poza miasto lub poza pewną dzielnicę, obciążoną już znacznie ruchem lokalnym. Arterie zbiorcze — zbierają ruch z grupy ulic mieszkaniowych, lub z grupy zabudowań warsztatów pracy w celu doprowadzenia go i wpuszczenia w miejscu właściwym do arterii głównej. [więcej w: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Najczęściej czytane:
Wiele katastrof, zwlaszcza mostów duzych rozpietosci, spowodowala utrata statecznosci

Wiele katastrof, zwłaszcza mostów dużych rozpiętości, spowodowała utrata stateczności (wyboczenie) elementów konstrukcji i nadal należy to do największych zagrożeń wytrzymałościowych. Szczególnie są narażone na wyboczenie konstrukcje smukłe i cienkościenne, w których stateczność decyduje o nośności. Dlatego zainteresowanie problemem bezpieczeństwa konstrukcji ze względu na utratę stateczności wystąpiło ze szczególną ostrością po II wojnie światowej. Jest ono […]

Przykladem sa katastrofy spowodowane utrata statecznosci elementów konstrukcji

Przykładem są katastrofy spowodowane utratą stateczności elementów konstrukcji. Jest to zjawisko szczególnie groźne, bo zwykle występuje nagle i powodując zmianę kształtu elementu konstrukcji, zmienia w niej często rozkład sił wewnętrznych. Wzrost liczby katastrof spowodowanych utratą stateczności wystąpił przy końcu XIX i . na początku XX w gdy zaczęto stosować kratownice stalowe coraz większych rozpiętości. Duże […]

DevURL
Partnerzy serwisu: