Arterie

Arterie powinny uwzględniac — odpowiednio do swego charakteru i we właściwych proporcjach — ruch pieszy, rowerowy oraz kołowy konny i motorowy. Wyjątek mogą stanowić te arterie lub ich fragmenty, które zostają z góry już wyznaczone wyłącznie dla określonych rodzajów ruchu, jak np. drogi piesze, drogi rowerowe, autostrady, samodzielne torowiska tramwajów i kolejek elektrycznych itp. Na tych podstawach i w Ścisłej łączności z planem istniejącym miasta ustalamy lei elektrycznych oraz tramwajów, względnie lotnisk. W punktach stykania się i przecinania z innymi liniami komunikacji oraz w punktach krzyżowania się dwóch lub więcej linii sieci ulicznej tworzą się tzw. węzły komunikacyjne. Wymagają one szczególnie wszechstronnego opracowania w celu osiągnięcia przejrzystości układu i płynności ruchu. Poza czynnikami wspomnianymi sieć uliczna wiąże się organicznie z dokonanym już. przez nas podziałem terenów, odpowiednio do ich przeznaczenia, z układem terenów budowlanych i niebudowlanych, oraz z rolą obszarów otaczających miasto w mniejszym lub większym promieniu, zależnie od powziętych ogólnych zamierzeń gospodarczych. Oprócz materiałów wynikających z poprzednich studiów, projektowanie sieci ulicznej wymaga nieraz szczegółowych studiów ruchu pod względem jego rodzaju i szybkości, przeprowadzonych w określonych kierunkach miasta i na pewnych odcinkach ulic. Studia te składają się z badań jakościowych i ilościowych ruchu ulicznego, z odnośnych materiałów statystycznych i w wyniku dają dokładny obraz potrzeb komunikacyjnych na badanym odcinku arterii lub w określonym węźle. Polegają one na obliczeniach ilości pieszych, rowerów, pojazdów konnych i motorowych, osobowych i ciężarowych różnego typu. Liczby te wahają się w bardzo szerokich granicach zależnie od rodzaju ulicy, wielkości miasta, liczebności i zamożności ludności oraz stanu zmotoryzowania komunikacji w danym kraju. Na wielu ważnych arteriach naszych największych miast można dziś naliczyć zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt pojazdów, przejeżdżających w ciągu godziny przez punkt kontrolny, gdy w New Yorku na piątej Avenue naliczyłem ich ponad sześćdziesiąt na minute (l). [patrz też: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Surowiec kamienny

Pamiętać należy, że zadaniem naszym nie będzie zakładanie nowych kamieniołomów, ale uzyskanie taniego i odpowiedniego dla potrzeb budowy surowca. Surowiec kamienny będzie tani wtedy, gdy wszystkie dalsze stadia obróbki będzie można przeprowadzić na miejscu. Gdyby zachodziła potrzeba przesyłania wydobytych bloków do obróbki w zakładzie kamieniarskim cała kalkulacja ekonomiczna, oparta na oszczędnościach transportowych, stałaby się bezprzedmiotową. […]

poglad Benjamina Bakera

Problem określania racjonalnego stopnia bezpieczeństwa konstrukcji pozostaje otwarty. Badania nad nim będą towarzyszyły działalności inżynierskiej, jak długo będzie w niej występowało dążenie do projektowania konstrukcji nowoczesnych i oryginalnych. Jest to bowiem zawsze związane z podejmowaniem ryzyka, którego stopień musi inżynier oceniać realnie, na podstawie racjonalnych przesłanek. Dobrze charakteryzuje tę stronę działalności inżynierskiej pogląd Benjamina Bakera […]

DevURL
Partnerzy serwisu: