Arterie

Arterie powinny uwzględniac — odpowiednio do swego charakteru i we właściwych proporcjach — ruch pieszy, rowerowy oraz kołowy konny i motorowy. Wyjątek mogą stanowić te arterie lub ich fragmenty, które zostają z góry już wyznaczone wyłącznie dla określonych rodzajów ruchu, jak np. drogi piesze, drogi rowerowe, autostrady, samodzielne torowiska tramwajów i kolejek elektrycznych itp. Na tych podstawach i w Ścisłej łączności z planem istniejącym miasta ustalamy lei elektrycznych oraz tramwajów, względnie lotnisk. W punktach stykania się i przecinania z innymi liniami komunikacji oraz w punktach krzyżowania się dwóch lub więcej linii sieci ulicznej tworzą się tzw. węzły komunikacyjne. Wymagają one szczególnie wszechstronnego opracowania w celu osiągnięcia przejrzystości układu i płynności ruchu. Poza czynnikami wspomnianymi sieć uliczna wiąże się organicznie z dokonanym już. przez nas podziałem terenów, odpowiednio do ich przeznaczenia, z układem terenów budowlanych i niebudowlanych, oraz z rolą obszarów otaczających miasto w mniejszym lub większym promieniu, zależnie od powziętych ogólnych zamierzeń gospodarczych. Oprócz materiałów wynikających z poprzednich studiów, projektowanie sieci ulicznej wymaga nieraz szczegółowych studiów ruchu pod względem jego rodzaju i szybkości, przeprowadzonych w określonych kierunkach miasta i na pewnych odcinkach ulic. Studia te składają się z badań jakościowych i ilościowych ruchu ulicznego, z odnośnych materiałów statystycznych i w wyniku dają dokładny obraz potrzeb komunikacyjnych na badanym odcinku arterii lub w określonym węźle. Polegają one na obliczeniach ilości pieszych, rowerów, pojazdów konnych i motorowych, osobowych i ciężarowych różnego typu. Liczby te wahają się w bardzo szerokich granicach zależnie od rodzaju ulicy, wielkości miasta, liczebności i zamożności ludności oraz stanu zmotoryzowania komunikacji w danym kraju. Na wielu ważnych arteriach naszych największych miast można dziś naliczyć zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt pojazdów, przejeżdżających w ciągu godziny przez punkt kontrolny, gdy w New Yorku na piątej Avenue naliczyłem ich ponad sześćdziesiąt na minute (l). [patrz też: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, olx zachodniopomorskie ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok olx zachodniopomorskie

Najczęściej czytane:
Ruch pieszy

Najbardziej przydatnym, naturalnym i łatwym środkiem komunikacji miejskiej jest ruch pieszy, Stosowany na niewielkich przestrzeniach miasta niewielkiego lub w granicach jednej dzielnicy miasta bardzo wielkiego, odpowiada siłom fizycznym przeciętnego mieszkańca miasta, przyczynia się nieraz w dużym stopniu do podniesienia stanu zdrowotnego i nie wywołuje wielkich obciążeń gospodarczych dla społeczeństwa miejskiego. Ruch pieszy wynikający z właściwości […]

Zalety zageszczania przez prasowanie sa nastepujace

Zalety zagęszczania przez prasowanie są następujące: – uzyskanie znacznej zwięzłości i twardości elementów bezpośrednio po zakończeniu procesu, co umożliwia nie tylko rozformowanie, ale również przeniesienie elementu na miejsce dalszego dojrzewania przy zastosowaniu w przypadku np. elementów belkowych – uchwytów obcęgowych lub przy elementach wielkopłytowych chwytaków próżniowych – znaczne przyspieszenie narastania wytrzymałości betonów w porównaniu z […]

DevURL
Partnerzy serwisu: