Arterie

Arterie powinny uwzględniac — odpowiednio do swego charakteru i we właściwych proporcjach — ruch pieszy, rowerowy oraz kołowy konny i motorowy. Wyjątek mogą stanowić te arterie lub ich fragmenty, które zostają z góry już wyznaczone wyłącznie dla określonych rodzajów ruchu, jak np. drogi piesze, drogi rowerowe, autostrady, samodzielne torowiska tramwajów i kolejek elektrycznych itp. Na tych podstawach i w Ścisłej łączności z planem istniejącym miasta ustalamy lei elektrycznych oraz tramwajów, względnie lotnisk. W punktach stykania się i przecinania z innymi liniami komunikacji oraz w punktach krzyżowania się dwóch lub więcej linii sieci ulicznej tworzą się tzw. węzły komunikacyjne. Wymagają one szczególnie wszechstronnego opracowania w celu osiągnięcia przejrzystości układu i płynności ruchu. Poza czynnikami wspomnianymi sieć uliczna wiąże się organicznie z dokonanym już. przez nas podziałem terenów, odpowiednio do ich przeznaczenia, z układem terenów budowlanych i niebudowlanych, oraz z rolą obszarów otaczających miasto w mniejszym lub większym promieniu, zależnie od powziętych ogólnych zamierzeń gospodarczych. Oprócz materiałów wynikających z poprzednich studiów, projektowanie sieci ulicznej wymaga nieraz szczegółowych studiów ruchu pod względem jego rodzaju i szybkości, przeprowadzonych w określonych kierunkach miasta i na pewnych odcinkach ulic. Studia te składają się z badań jakościowych i ilościowych ruchu ulicznego, z odnośnych materiałów statystycznych i w wyniku dają dokładny obraz potrzeb komunikacyjnych na badanym odcinku arterii lub w określonym węźle. Polegają one na obliczeniach ilości pieszych, rowerów, pojazdów konnych i motorowych, osobowych i ciężarowych różnego typu. Liczby te wahają się w bardzo szerokich granicach zależnie od rodzaju ulicy, wielkości miasta, liczebności i zamożności ludności oraz stanu zmotoryzowania komunikacji w danym kraju. Na wielu ważnych arteriach naszych największych miast można dziś naliczyć zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt pojazdów, przejeżdżających w ciągu godziny przez punkt kontrolny, gdy w New Yorku na piątej Avenue naliczyłem ich ponad sześćdziesiąt na minute (l). [patrz też: mrówka sanok, ile kosztuje ocieplenie domu, frykas lublin ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: frykas lublin ile kosztuje ocieplenie domu mrówka sanok

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Długości ważniejszych sieci «Metro»

Długości ważniejszych sieci «Metro» są następujące: New York — 432 km, Londyn — 363 km, Paryż — 145 km, Berlin — 76 km. Zważywszy, że koszt budowy jednego kilometra wynosi kilkanaście milionów złotych, widzimy, że powyższe miasta zainwestowały w tych urządzeniach komunikacyjnych miliardowe kapitały. W projektowaniu sieci komunikacyjnych miast nowoczesnych wskazanym byłoby prowadzenie linii w […]

Odwołania do przeszłości.

Mamy gdzieś zakorzenione zamiłowanie do przeszłości. Widać to zarówno w polityce – politycy stworzyli uroczy termin „polityka historyczna” i czasami można odnieść wrażenie, że bardziej zajmują się przeszłością swoich konkurentów, lustracjami, powiązaniami rodzinnymi niż bieżącą polityką, jak również w życiu prywatnym. Z sentymentem opowiadamy o dawnych czasach, o tym jak to kiedyś bywało, co więcej […]

DevURL
Partnerzy serwisu: