Współczynnik przepuszczalności

Wyższe szybkości nie podnoszą współczynnika przepuszczalności, gdyż pojazdy muszą zachować ze względu na bezpieczeństwo większe odstępy pomiędzy sobą. Liczby podane dotyczą podstawowego pasma ruchu żeli zaś przyjmiemy pod rozwagę drugie i trzecie pasmo, to odnośne cyfry spadną do 75% względnie 50%. Czwarte pasmo w ogóle nie powinno wchodzić w grę. W praktyce, przyjmując pod uwagę różne przeszkody napotykane w ruchu miejskim, jak pojazdy zatrzymujące się, zahamowania na skrzyżowaniach itp., możemy przyjąć tylko liczbę 300 do 550 pojazdów na godzinę na każde pasmo. Stosowane obecnie w praktyce szerokości pojazdów, cieżarówek oraz karoserii autobusów dochodzą do 2,40 mtr., zaś długości do 10 mtr., a z przy czepkami do 18 mtr. W ten sposób projektowane dawniej szerokości pasm drogowych do 2,50 mtr. staja się niewystarczające i należy obecnie — w zależności od rodzaju ruchu — stosować dla jednego pasma szerokość 3,00 mtr., przy której uwzglednia się nieodzowne odstępy bezpieczeństwa i mijania, Pasmo postojowe wystarcza o szerokości 2,00—2,50 mtr., o ile nie wchodzą w grę wyłącznie pojazdy o szerokości maksymalnej, a przeważają samochody osobowe, nie przekraczające 1,80 mtr. Luki dla zawracania pojazdów winny mieć średnicę nie mniejszą niż 16 mtr. Na powyższych przesłankach zaprojektowana sieć uliczna winna się dzielić na dwa zasadnicze rodzaje linii: ł. arterie komunikacyjne różnych typów, 2. ulice mieszkaniowe i obsługujące różnorodne warsztaty pracy względnie instytucje społeczne i gmachy publiczne. Podział ten wynika z funkcji podstawowych miasta dzisiejszego i zbiega się całkowicie z wynikami naszej analizy miast dawnych, stojących w swojej epoce na znacznie wyższym poziomie urbanistycznym. W rozdziale niniejszym scharakteryzujemy sieć arterii komunikacyjnych, która stanowi łącznie z sieciami ruchu mechanicznego wyżej omówionymi, jedną całość w organizmie miejskim i służy tym samym celom. [patrz też: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Stanowisko kamieniarskie

Przy roboczym stanowisku kamieniarskim musi być kuźnia stała lub polowa, a przy większej ilości kamieniarzy również specjalista kowal, którego zadaniem jest ostrzenie i hartowanie narzędzi kamieniarskich, Jak szybko tępią się narzędzia przy pracy w kamieniu świadczy przykład, że kamieniarz pracujący, grotownikiem przy obróbce granitu stępia go w przeciągu 10 minut pracy. Najważniejsze dłuta używane w […]

Magazyn architektoniczny : Projekt terminalu portu Keelung / projekt syntezy + architektura (SDA)

OneView CG Propozycja nowego budynku terminalu Keelung Harbour przez Synthesis Design + Architecture (SDA) koncentruje się na syntezie trzech podstawowych koncepcji w spójne, eleganckie i ikoniczne rozwiązanie, które sygnalizuje utworzenie nowej tożsamości portu Keelung. Zainspirowany geometrycznymi wzorami tajwańskich klatek dla kur i strukturalnymi skorupami luksusowych jachtów wyścigowych, budynek nabiera kształtu w dynamicznej formie gradientu, który […]

DevURL
Partnerzy serwisu: