Współczynnik przepuszczalności

Wyższe szybkości nie podnoszą współczynnika przepuszczalności, gdyż pojazdy muszą zachować ze względu na bezpieczeństwo większe odstępy pomiędzy sobą. Liczby podane dotyczą podstawowego pasma ruchu żeli zaś przyjmiemy pod rozwagę drugie i trzecie pasmo, to odnośne cyfry spadną do 75% względnie 50%. Czwarte pasmo w ogóle nie powinno wchodzić w grę. W praktyce, przyjmując pod uwagę różne przeszkody napotykane w ruchu miejskim, jak pojazdy zatrzymujące się, zahamowania na skrzyżowaniach itp., możemy przyjąć tylko liczbę 300 do 550 pojazdów na godzinę na każde pasmo. Stosowane obecnie w praktyce szerokości pojazdów, cieżarówek oraz karoserii autobusów dochodzą do 2,40 mtr., zaś długości do 10 mtr., a z przy czepkami do 18 mtr. W ten sposób projektowane dawniej szerokości pasm drogowych do 2,50 mtr. staja się niewystarczające i należy obecnie — w zależności od rodzaju ruchu — stosować dla jednego pasma szerokość 3,00 mtr., przy której uwzglednia się nieodzowne odstępy bezpieczeństwa i mijania, Pasmo postojowe wystarcza o szerokości 2,00—2,50 mtr., o ile nie wchodzą w grę wyłącznie pojazdy o szerokości maksymalnej, a przeważają samochody osobowe, nie przekraczające 1,80 mtr. Luki dla zawracania pojazdów winny mieć średnicę nie mniejszą niż 16 mtr. Na powyższych przesłankach zaprojektowana sieć uliczna winna się dzielić na dwa zasadnicze rodzaje linii: ł. arterie komunikacyjne różnych typów, 2. ulice mieszkaniowe i obsługujące różnorodne warsztaty pracy względnie instytucje społeczne i gmachy publiczne. Podział ten wynika z funkcji podstawowych miasta dzisiejszego i zbiega się całkowicie z wynikami naszej analizy miast dawnych, stojących w swojej epoce na znacznie wyższym poziomie urbanistycznym. W rozdziale niniejszym scharakteryzujemy sieć arterii komunikacyjnych, która stanowi łącznie z sieciami ruchu mechanicznego wyżej omówionymi, jedną całość w organizmie miejskim i służy tym samym celom. [patrz też: gruz kruszony, gruz kruszony projektowanie, gruz kruszony wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: gruz kruszony hostessy fordanserki utylizacja eternitu

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Z miłości do antyków.

Urządzanie wnętrza nie musi oznaczać wydawanie niemałej kwoty na meble i dodatki, zwłaszcza, jeżeli dysponujemy przedmiotami odziedziczonymi po dziadkach bądź rodzicach. Meble, które dostajemy w spadku mają dla nas znaczenie szczególne – tworzą więź rodzinną, są skarbnicą wspomnień. Czasami nie zdajemy sobie sprawy z tego, że znaczna część z nich to prawdziwe dzieła sztuki, rzeczy, […]

Najprostszym rodzajem drgan sa drgania harmoniczne proste

Najprostszym rodzajem drgań są drgania harmoniczne proste, których równania ruchu zapisać można w funkcji sinusa lub cosinusa. Ruch taki można opisać matematycznie przez uwzględnienie jego szczególnych cech. Równanie różniczkowe ruchu opisuje ruch masy m wokół punktu równowagi. W modelu punkt porusza się po okręgu o promieniu R ruchem jednostajnym. Rzut punktu oś X-X oscyluje wokół […]

DevURL
Partnerzy serwisu: