Współczynnik przepuszczalności

Wyższe szybkości nie podnoszą współczynnika przepuszczalności, gdyż pojazdy muszą zachować ze względu na bezpieczeństwo większe odstępy pomiędzy sobą. Liczby podane dotyczą podstawowego pasma ruchu żeli zaś przyjmiemy pod rozwagę drugie i trzecie pasmo, to odnośne cyfry spadną do 75% względnie 50%. Czwarte pasmo w ogóle nie powinno wchodzić w grę. W praktyce, przyjmując pod uwagę różne przeszkody napotykane w ruchu miejskim, jak pojazdy zatrzymujące się, zahamowania na skrzyżowaniach itp., możemy przyjąć tylko liczbę 300 do 550 pojazdów na godzinę na każde pasmo. Stosowane obecnie w praktyce szerokości pojazdów, cieżarówek oraz karoserii autobusów dochodzą do 2,40 mtr., zaś długości do 10 mtr., a z przy czepkami do 18 mtr. W ten sposób projektowane dawniej szerokości pasm drogowych do 2,50 mtr. staja się niewystarczające i należy obecnie — w zależności od rodzaju ruchu — stosować dla jednego pasma szerokość 3,00 mtr., przy której uwzglednia się nieodzowne odstępy bezpieczeństwa i mijania, Pasmo postojowe wystarcza o szerokości 2,00—2,50 mtr., o ile nie wchodzą w grę wyłącznie pojazdy o szerokości maksymalnej, a przeważają samochody osobowe, nie przekraczające 1,80 mtr. Luki dla zawracania pojazdów winny mieć średnicę nie mniejszą niż 16 mtr. Na powyższych przesłankach zaprojektowana sieć uliczna winna się dzielić na dwa zasadnicze rodzaje linii: ł. arterie komunikacyjne różnych typów, 2. ulice mieszkaniowe i obsługujące różnorodne warsztaty pracy względnie instytucje społeczne i gmachy publiczne. Podział ten wynika z funkcji podstawowych miasta dzisiejszego i zbiega się całkowicie z wynikami naszej analizy miast dawnych, stojących w swojej epoce na znacznie wyższym poziomie urbanistycznym. W rozdziale niniejszym scharakteryzujemy sieć arterii komunikacyjnych, która stanowi łącznie z sieciami ruchu mechanicznego wyżej omówionymi, jedną całość w organizmie miejskim i służy tym samym celom. [patrz też: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Marmur dębnicki

Marmur dębnicki jest mało-odporny na wpływy czynników atmosferycznych i jest materiałem typowo wnętrzowym. Jednorodny strukturalnie, nadaje się na profile rzeźbione i rzeźby figuralne. Daje się dobrze szlifować i polerować. Cechy techniczne: ciężar objętościowy 2,68; wytrzymałość na sciskanie 736 kG/cm2, nasiąkliwosć 0.18% wagowo, ścieralność na tarczy Boehmego 0,52 cm3/cm2. Standartowe wymiary bloków 1,40 x 0,70 x-O,35 […]

Kształtowanie sieci arterii

Kształtowanie sieci arterii wynika z poszczególnych cech ruchu, jak jego płynność, szybkość i rodzaj. Pod względem płynności ruchu rozróżniamy arterie o ruchu przeważająco płynnym, tj. arterie tranzytowe miejskie i przede wszystkim zamiejskie. Pojazdy na nich sie nie zatrzymują lub zatrzymują sie w rzadkich wypadkach i w dużych odstępach, dzięki czemu mogą rozwijać znaczną szybkość. Arterie […]

DevURL
Partnerzy serwisu: