Sieć uliczna

Długi szereg zadań, jakim ma sprostać sieć uliczna, stał się nieraz powodem niezrozumienia jej konstrukcji i przeznaczenia oraz pociągnął w konsekwencji bardzo nieraz mylną i w najwyższym stopniu nie celową budowę. Za przykład błędnych rozwiązań mogą służyć sieci uliczne większości dużych miast europejskich, zbudowane w ostatnim okresie stuletnim. Główne błędy dotychczas popełniane są następujące: T) brak zróżniczkowania linii ulicznych różnych typów, 2) zbyteczne lub zbyt szczupłe wymiary w szerokościach i błędy w szczegółach przekrojów poprzecznych, 3) niebywała rozrzutność w planowaniu całej sieci i sumy powierzchni ulicznej zabrukowanej w stosunku i na niekorzyść otaczających domów, działek budowlanych i bloków, 4) zupełny brak właściwych proporcji między kosztami budowy ulic, a innymi urządzeniami wyposażenia miejskiego, podnoszącymi poziom techniczny i kulturalny miasta i jego mieszkańców. Jako przykład możemy przytoczyć wyżej omówioną olbrzymią przebudowę Paryża za Napoleona III, która nie dała prawie żadnych dodatnich wyników w stosunku do jednej z dwóch głównych funkcji miasta, tj. w zakresie mieszkalnictwa — społecznie najważniejszej. Szybki postęp techniki, nieoczekiwany rozwój, udoskonalenie i rozpowszechnienie motoru spalinowego i elektrycznego wywołały w ostatnim czterdziestoleciu w krajach europejskich i w Ameryce głęboko idące przemiany w organizacji, w liniach i środkach komunikacji lądowej. Oczywiście rozwój ten szedł w nierównym tempie w poszczególnych krajach i miastach. Szybki rozwój gospodarczy, zamożność i rozwój przemysłu wywołały w niektórych krajach bardzo daleko idące przemiany, wtedy gdy społeczeństwa uboższe i gorzej zagospodarowane zadowalają się siecią dróg pochodzących z poprzedniego stulecia. A w związku z tym wykazują niewysoki stopień motoryzacji i nie są w stanie dokonać wielkich ulepszeń w sprawie komunikacji miejskiej i krajowej. Na czele postępu idzie Anglia i Francja, dalej Niemcy i przed wojna Włochy, Szwajcaria i Szwecja. Poza Europą najwyższy rozwój motoryzacji w zakresie motoru spalinowego i elektrycznego wykazują Stany Zjednoczone Am eryki. [przypisy: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Budownictwo i architektura : Isover Multi-Comfort House Wniosek / Evgeni Leonov Architekci

Dzięki uprzejmości Evgeni Leonov Architects Z wyzwaniem stworzenia regeneracji i rozwoju społeczności w Trentine Basin, Nottingham, w Wielkiej Brytanii, która spełnia wymagania domów pasywnych, pierwsza wygrana propozycja konkursu Isover Multi-Comfort House skupia się na minimalizacji współczynnika A / V z budynku. Zaprojektowany przez Evgeni Leonov Architects, kształt jaja jest inspiracją dla tego projektu, ponieważ jajko […]

Kształtowanie sieci arterii

Kształtowanie sieci arterii wynika z poszczególnych cech ruchu, jak jego płynność, szybkość i rodzaj. Pod względem płynności ruchu rozróżniamy arterie o ruchu przeważająco płynnym, tj. arterie tranzytowe miejskie i przede wszystkim zamiejskie. Pojazdy na nich sie nie zatrzymują lub zatrzymują sie w rzadkich wypadkach i w dużych odstępach, dzięki czemu mogą rozwijać znaczną szybkość. Arterie […]

DevURL
Partnerzy serwisu: