Schody ruchome

Stroną ujemną jest znaczna różnica poziomów ulicy i torów na stacjach, którą muszą przebywać w dół i w górę śpieszące krociowe tłumy pasażerów. Typ głęboki stosowany jest przede wszystkim w najbardziej spośród miast europejskich rozgałęzionej sieci «Metro» londyńskiej, gdzie nosi nazwę «Tube» czyli rury. Nazwa ta wiąże się z zasadą konstrukcji tunelu. Linia o dwóch, zwykle oddzielnych torach, prowadzona jest w kształcie dwóch okrągłych rur tunelowych na głębokości 20—30 i więcej metrów pod poziomem ulicy. Absolutna niezależność od wszelkich urządzeń technicznych miejskich i od najgłębiej nawet budowanych fundamentów jest wybitną dodatnią cechą tego systemu, stosowanego obecnie i w Ameryce. Strona wysoce ujemna, tj. bardzo znaczna różnica poziomów na stacjach, została usunieta przez stosowanie na wszystkich stacjach bądź wielkich dźwigów pasażerskich, bądź — w ostatnich latach — wielkich ruchomych schodów, czyli tzw. escalatorów, po których publiczność wznosi się lub opuszcza z dość dużą szybkością i bardzo dogodnie. Kosztowność tych urządzeń dodatkowych jest bardzo znaczna, a czas i energia publiczności przez nie pochłaniana, nie przyczynia się bynajmniej do zwiększenia frekwencji. Mając do przebycia kurs niewielki mieszkaniec Londynu chętniej posługuje się autobusem lub nawet idzie pieszo. Oczywiście, wybór systemu kolejki podziemnej zależy w znacznym stopniu od warunków geologicznych i wynikających z nich konsekwencji techniczno-finansowych. Poza tym trudności dokładnej wentylacji przy każdym systemie, niesłychany hałas i huk powietrza, wypieranego z całego prawie przekroju tunelu pociągiem, w którym obrysie wagonu wykorzystuje do ostatka wymiary tunelu, tworzą warunki podróży niezbyt ponętne i zdrowe. Mieszkańcy wielkich miast, spędzając dużo czasu w tej niehigienicznej i denerwującej atmosferze, ponoszą tę ofiarę, zmuszeni do niej prz ez bezplanowy i niemal bezgraniczny rozrost miast-olbrzymów. [więcej w: docieplenie poddasza, docieplenie poddasza projektowanie, docieplenie poddasza wnętrz
]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: ceny dachówek ceramicznych czyszczenie parowe docieplenie poddasza

Polecamy również:
Najczęściej czytane:
Przyczyny wielu awarii i katastrof mozna wyjasnic dopiero, gdy uwzgledni sie procesy kruchego pekania zachodzace w materiale.

Przyczyny wielu awarii i katastrof można wyjaśnić dopiero, gdy uwzględni się procesy kruchego pękania zachodzące w materiale. Bywa ono bardzo groźne dla bezpieczeństwa mostów, gdyż występuje raptownie i to przy wartości naprężeń średnich znacznie mniejszej niż wytrzymałość materiału. Spękania powodują w materiale konstrukcji koncentrację naprężeń, odkształceń i przemieszczeń, skupiając je przy wierzchołkach rys, zwłaszcza o […]

Nowoczesna architektura : Konkurs “Bitwa o budynki” EPA

Muzeum Sztuki i Projektowania / Brad Cloepfil z Allied Works Architecture. pov_steve Program Energy Star Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) uruchomił konkurs na budowę budynków w 2012 r .: bitwa o budynki. W tym roku 3200 budynków w całym kraju będzie konkurować w celu poprawy efektywności energetycznej, obniżenia kosztów użytkowania i ochrony zdrowia i środowiska. […]

DevURL
Partnerzy serwisu: